Design/Belsőépítészet

Második napunk a Velencei Építészeti Biennálén

1/16

A Biennálé egyik fő helyszíne, a kurátori kiállítás nagy részét és jópár nemzeti pavilont is felvonultató Arsenale bejárata.

Az Arsenale lőréses fala, előtte a kiállítás egyik installációjával.

Az Arsenale hatalmas belső tereiben sok különböző tematika szerint csoportosított műtárgyat láthatunk.

Az egyik leglátványosabb installáció a Maison Fibre nevet viseli. A furcsa konstrukció különböző üveg- és szénszálakból font panelekből épül fel.

A képen látható fa installáció a chilei-mapuche etnikai konfkliktusra hívja fel a figyelmet. Az installáció egyik tervezője a 2015-ös Biennálé főkurátora, Alejandro Aravena.

Az 48 hektáros kiterjedesű Arsenale nemcsak Velence védelmében, de az ipari forradalom előtti hajógyártásban is nagy szerepet játszott. Amellett, hogy a Biennálé helyszíne, a velencei hajózási múzeum is itt található.

Az Arsenale hatalmas belső tereiben sok különböző tematika szerint csoportosított műtárgyat láthatunk.

A kiállítás az eredetileg ipari épületek felső szintejit is elfoglalja, de sokszor még így is zsúfolt, bár ez a képen pont nem látszódik.

A teljesen citromsárga török pavilon központi témája a klímaválság. Címe: Architecture as Measure.

A Casa Infinita, vagyis Végtelen Ház című Argentin pavilon a szociális és közösségi lakhatás tematikájával foglalkozik.

A kiállítás leglényegesebb elemei a kurátorok által kiválasztott kiemelkedő argentin lakóházak, és ezek grafikus megsokszorozása az asztalokat borító molinókon.

A Fülöp-szigeteki kiállítás központi eleme az építészek és a helyi közösség által eredetileg az ország vidéki régiójában felépített közösségi könyvtár.

A pavilon, mely az Építészfórum egyik kedvence, a közösségi építés hagyományát, illetve a participatív tervezés folyamatát tematizálja. A kiállításnak a 'kaláka' révén magyar vonatkozása is van.

Az olasz pavilont minden évben kiemelt érdeklődés övezi. Ma is hosszú sorok álltak bejáratánál.

A Communitá Resilienti (Rugalmas Közösségek) című kiállítás cyberpunk inspirációján keresztül kívánja felhívni a fiatalabb generáció figyelmét a klímaváltozás hatásaira.

Mai galériánkat egy velencei életképpel zárjuk. Jobbra a Giardini előtti vaporetto megálló, középen a Szent Márk téri harangtorony látható.

?>
A Biennálé egyik fő helyszíne, a kurátori kiállítás nagy részét és jópár nemzeti pavilont is felvonultató Arsenale bejárata.
?>
Az Arsenale lőréses fala, előtte a kiállítás egyik installációjával.
?>
Az Arsenale hatalmas belső tereiben sok különböző tematika szerint csoportosított műtárgyat láthatunk.
?>
Az egyik leglátványosabb installáció a Maison Fibre nevet viseli. A furcsa konstrukció különböző üveg- és szénszálakból font panelekből épül fel.
?>
A képen látható fa installáció a chilei-mapuche etnikai konfkliktusra hívja fel a figyelmet. Az installáció egyik tervezője a 2015-ös Biennálé főkurátora, Alejandro Aravena.
?>
Az 48 hektáros kiterjedesű Arsenale nemcsak Velence védelmében, de az ipari forradalom előtti hajógyártásban is nagy szerepet játszott. Amellett, hogy a Biennálé helyszíne, a velencei hajózási múzeum is itt található.
?>
	Az Arsenale hatalmas belső tereiben sok különböző tematika szerint csoportosított műtárgyat láthatunk.
?>
A kiállítás az eredetileg ipari épületek felső szintejit is elfoglalja, de sokszor még így is zsúfolt, bár ez a képen pont nem látszódik.
?>
A teljesen citromsárga török pavilon központi témája a klímaválság. Címe: Architecture as Measure.
?>
A Casa Infinita, vagyis Végtelen Ház című Argentin pavilon a szociális és közösségi lakhatás tematikájával foglalkozik.
?>
A kiállítás leglényegesebb elemei a kurátorok által kiválasztott kiemelkedő argentin lakóházak, és ezek grafikus megsokszorozása az asztalokat borító molinókon.
?>
A Fülöp-szigeteki kiállítás központi eleme az építészek és a helyi közösség által eredetileg az ország vidéki régiójában felépített közösségi könyvtár.
?>
A pavilon, mely az Építészfórum egyik kedvence, a közösségi építés hagyományát, illetve a participatív tervezés folyamatát tematizálja. A kiállításnak a
?>
Az olasz pavilont minden évben kiemelt érdeklődés övezi. Ma is hosszú sorok álltak bejáratánál.
?>
A Communitá Resilienti (Rugalmas Közösségek) című kiállítás cyberpunk inspirációján keresztül kívánja felhívni a fiatalabb generáció figyelmét a klímaváltozás hatásaira.
?>
Mai galériánkat egy velencei életképpel zárjuk. Jobbra a Giardini előtti vaporetto megálló, középen a Szent Márk téri harangtorony látható.
1/16

A Biennálé egyik fő helyszíne, a kurátori kiállítás nagy részét és jópár nemzeti pavilont is felvonultató Arsenale bejárata.

Az Arsenale lőréses fala, előtte a kiállítás egyik installációjával.

Az Arsenale hatalmas belső tereiben sok különböző tematika szerint csoportosított műtárgyat láthatunk.

Az egyik leglátványosabb installáció a Maison Fibre nevet viseli. A furcsa konstrukció különböző üveg- és szénszálakból font panelekből épül fel.

A képen látható fa installáció a chilei-mapuche etnikai konfkliktusra hívja fel a figyelmet. Az installáció egyik tervezője a 2015-ös Biennálé főkurátora, Alejandro Aravena.

Az 48 hektáros kiterjedesű Arsenale nemcsak Velence védelmében, de az ipari forradalom előtti hajógyártásban is nagy szerepet játszott. Amellett, hogy a Biennálé helyszíne, a velencei hajózási múzeum is itt található.

Az Arsenale hatalmas belső tereiben sok különböző tematika szerint csoportosított műtárgyat láthatunk.

A kiállítás az eredetileg ipari épületek felső szintejit is elfoglalja, de sokszor még így is zsúfolt, bár ez a képen pont nem látszódik.

A teljesen citromsárga török pavilon központi témája a klímaválság. Címe: Architecture as Measure.

A Casa Infinita, vagyis Végtelen Ház című Argentin pavilon a szociális és közösségi lakhatás tematikájával foglalkozik.

A kiállítás leglényegesebb elemei a kurátorok által kiválasztott kiemelkedő argentin lakóházak, és ezek grafikus megsokszorozása az asztalokat borító molinókon.

A Fülöp-szigeteki kiállítás központi eleme az építészek és a helyi közösség által eredetileg az ország vidéki régiójában felépített közösségi könyvtár.

A pavilon, mely az Építészfórum egyik kedvence, a közösségi építés hagyományát, illetve a participatív tervezés folyamatát tematizálja. A kiállításnak a 'kaláka' révén magyar vonatkozása is van.

Az olasz pavilont minden évben kiemelt érdeklődés övezi. Ma is hosszú sorok álltak bejáratánál.

A Communitá Resilienti (Rugalmas Közösségek) című kiállítás cyberpunk inspirációján keresztül kívánja felhívni a fiatalabb generáció figyelmét a klímaváltozás hatásaira.

Mai galériánkat egy velencei életképpel zárjuk. Jobbra a Giardini előtti vaporetto megálló, középen a Szent Márk téri harangtorony látható.

Design/Belsőépítészet

Második napunk a Velencei Építészeti Biennálén

2021.05.21. 20:58
1/16

A Biennálé egyik fő helyszíne, a kurátori kiállítás nagy részét és jópár nemzeti pavilont is felvonultató Arsenale bejárata.

Az Arsenale lőréses fala, előtte a kiállítás egyik installációjával.

Az Arsenale hatalmas belső tereiben sok különböző tematika szerint csoportosított műtárgyat láthatunk.

Az egyik leglátványosabb installáció a Maison Fibre nevet viseli. A furcsa konstrukció különböző üveg- és szénszálakból font panelekből épül fel.

A képen látható fa installáció a chilei-mapuche etnikai konfkliktusra hívja fel a figyelmet. Az installáció egyik tervezője a 2015-ös Biennálé főkurátora, Alejandro Aravena.

Az 48 hektáros kiterjedesű Arsenale nemcsak Velence védelmében, de az ipari forradalom előtti hajógyártásban is nagy szerepet játszott. Amellett, hogy a Biennálé helyszíne, a velencei hajózási múzeum is itt található.

Az Arsenale hatalmas belső tereiben sok különböző tematika szerint csoportosított műtárgyat láthatunk.

A kiállítás az eredetileg ipari épületek felső szintejit is elfoglalja, de sokszor még így is zsúfolt, bár ez a képen pont nem látszódik.

A teljesen citromsárga török pavilon központi témája a klímaválság. Címe: Architecture as Measure.

A Casa Infinita, vagyis Végtelen Ház című Argentin pavilon a szociális és közösségi lakhatás tematikájával foglalkozik.

A kiállítás leglényegesebb elemei a kurátorok által kiválasztott kiemelkedő argentin lakóházak, és ezek grafikus megsokszorozása az asztalokat borító molinókon.

A Fülöp-szigeteki kiállítás központi eleme az építészek és a helyi közösség által eredetileg az ország vidéki régiójában felépített közösségi könyvtár.

A pavilon, mely az Építészfórum egyik kedvence, a közösségi építés hagyományát, illetve a participatív tervezés folyamatát tematizálja. A kiállításnak a 'kaláka' révén magyar vonatkozása is van.

Az olasz pavilont minden évben kiemelt érdeklődés övezi. Ma is hosszú sorok álltak bejáratánál.

A Communitá Resilienti (Rugalmas Közösségek) című kiállítás cyberpunk inspirációján keresztül kívánja felhívni a fiatalabb generáció figyelmét a klímaváltozás hatásaira.

Mai galériánkat egy velencei életképpel zárjuk. Jobbra a Giardini előtti vaporetto megálló, középen a Szent Márk téri harangtorony látható.

Nézőpontok/Történet

Varjúvár // Egy Hely + Egy hely

2024.12.18. 10:45
9:12

Grafikus, író, könyvkiadó, könyvtervező, politikus: Kós Károly igazi polihisztor volt, a 20. század egyik legfontosabb modern és hagyományőrző magyar építésze. Az Egy hely Sztánába látogatott, hogy bemutassa Kós Károly művésznyaralójának épült, majd később családjának otthonává vált lakóházát.

Grafikus, író, könyvkiadó, könyvtervező, politikus: Kós Károly igazi polihisztor volt, a 20. század egyik legfontosabb modern és hagyományőrző magyar építésze. Az Egy hely Sztánába látogatott, hogy bemutassa Kós Károly művésznyaralójának épült, majd később családjának otthonává vált lakóházát.

Nézőpontok/Történet

A magyargyerőmonostori református templom // Egy Hely + Építészfórum

2024.12.18. 10:43
10:12

1908 őszén Kós Károly és Zrumeczky Dezső kalotaszegi körútra indultak, ahonnan feljegyzésekkel és rajzokkal tértek haza – ezek szolgáltak inspirációul a Fővárosi Állat- és Növénykert pavilonépületeinek tervezéséhez. Az Egy hely új részében a vélhetően legrégebbi kalotaszegi templomot mutatja be.

1908 őszén Kós Károly és Zrumeczky Dezső kalotaszegi körútra indultak, ahonnan feljegyzésekkel és rajzokkal tértek haza – ezek szolgáltak inspirációul a Fővárosi Állat- és Növénykert pavilonépületeinek tervezéséhez. Az Egy hely új részében a vélhetően legrégebbi kalotaszegi templomot mutatja be.