/ MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Épülettervek/Középület

MOME Campus - a CAN Architects terve

1/25

helyszínrajz

?>
helyszínrajz
?>
axonometria
?>
alaprajz 1.
?>
alaprajz 2.
?>
alaprajz 3.
?>
alaprajz 4.
?>
alaprajz 5.
?>
alaprajz 6.
?>
homlokzat
?>
homlokzat
?>
homlokzat
?>
metszet
?>
metszet
?>
metszet
?>
metszet
?>
metszet
?>
látványterv - madártávlati kép
?>
látványterv - bejárat
?>
látványterv - homlokzat
?>
látványterv - aula
?>
látványterv - aula
?>
látványterv - kiállítás
?>
látványterv - műterem
?>
látványterv - tetőtér
?>
látványterv - hátsó udvar
1/25

helyszínrajz

MOME Campus - a CAN Architects terve
Épülettervek/Középület

MOME Campus - a CAN Architects terve

2016.04.25. 08:51

Projektinfó

MOME campus tervpályázat

URL:
CAN Architects

Stáblista

Építész: CAN Architects - Cseh András, Élő József, Nagy András, Németh Dávid, Román László, Tátrai Ádám

Letölthető dokumentumok:

A CAN Architects csapata által, a MOME Campus Kreatív Innovációs Tudáspark fejlesztésére készített épület lényegében hordozza a dolog-eszköz-műalkotás hármasságát. Dolog, mert keretet ad az egyetemi életnek; eszköz, mert változhat, folyamatokat segíthet; és műalkotás, mert a MOME mint brand része, egy vizuális mű. 

MOME campus - pályázati terv

Így az eszköz félig dolog, mert a dologiság határozza meg, és mégis több annál; félig műalkotás, és ugyanakkor kevesebb ennél, mert nélkülözi a műalkotás önmagának elégséges voltát. Így az eszköz sajátos köztes helyet foglal el a dolog és a mű között, feltéve, hogy megengedett az efféle méricskélő besorolás."

Martin Heidegger: A műalkotás eredete




Dologszerűségében a ház a mindennapi kreatív kísérletező alkotófolyamatok háttere. Megszokott ismerős környezet, ami annyiról szól csak, hogy lerekesszen és kijelöljön egy teret, keretet adjon az egyetemi élet szellemi és fizikai eseményeinek. Változik a használókkal, mint a ruha - van, ahol könnyen, szinte percről percre, van, ahol kicsit ritkábban, néhol csak megfontolt döntések alapján.

helyszínrajz
1/25
helyszínrajz





Eszközként a MOMÉ-sok svájci bicskája. Elkészítettségében azt a magatartásformát tartottuk szem előtt, hogy magában hordozza a változás lehetőségét - segítse az aktuális innovatív folyamatokat, legyen szó oktatásról, kutatásról, kísérletezésről vagy közösségi eseményekről. Egy - a régi épület generálta - 17 méteres belakható fesztáv, amibe lehet pakolni, lógatni, leválasztani, kibontani. Egy közlekedőrendszer, ami idegpályaszerűen körbehálózza a sokszínű funkcionális és téri struktúrát és ami befogadja az itt készülő dolgok/eszközök/műalkotások folyamatosan változó állandó kiállítását. Egy védőburok, ami méltóságában megőrizve újraírja a régi házat és alkalmassá teszi a korszerűségre; okosan, a kézműves tervezői hagyományok mai lenyomataként. Ezen belül a tudományos és alkotói szabadságra bízza a további használatot. Formaiságában is hordozza a hagyományos oktatási feladatokhoz szükséges bevált térbeli kereteket, ugyanakkor ezzel párhuzamosan elősegíti a jövőorientált gondolkodásmód innovációs törekvéseihez szükséges szabad belakhatóságot - hiszen teljesen valószerű, hogy a következő évtizedekben új térbeliségre lesz majd szükség a tanuláshoz és kutatáshoz. Olyan eszköz, ami tökéletesen passzol a benne alkotó kezébe.

metszet
14/25
metszet





Műalkotásként is szükség van rá, hiszen a folyamatos jelen holnapi állomása és ehhez hozzátartozik a brand, az arculat, az identitás. Ahogy az “A" épület teszi a mai napig, formát ad a szabad művelődésnek és teszi mindezt a szellemi függetlenség, a kreatív individuumként működő közösség önérzetességével. A művészet, a kultúra és a tudás fókuszpontjaként való működéshez ennek megfelelő ikonikus vizuális és térbeli műalkotás szükséges.

látványterv - aula
20/25
látványterv - aula





Can Architects


A tervezési szempontrendszer, a térbeli és épületszerkezeti struktúra és anyaghasználat részletesebb ismertetése itt érhető el




Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk