Közélet, hírek

Társadalmi egyeztetés Pesterzsébet újragondolt villamoshálózatáról

1/1

Forrás: BKK - Budapesti Közlekedési Központ/Facebook

Hirdetés
?>
Forrás: BKK - Budapesti Közlekedési Központ/Facebook
1/1

Forrás: BKK - Budapesti Közlekedési Központ/Facebook

Társadalmi egyeztetés Pesterzsébet újragondolt villamoshálózatáról
Közélet, hírek

Társadalmi egyeztetés Pesterzsébet újragondolt villamoshálózatáról

2024.09.04. 12:23

Szeptember 15-ig lehet véleményezni a pesterzsébeti villamoshálózat átalakításának terveit, amely a városnegyed régóta megoldatlan közelekedési problémáira keresi a megoldást. A tervek között szerepel a dél-budapesti villamosgyűrű létrehozása, a projekt másik része pedig Pesterzsébet és a belváros között biztosítana a mainál lényegesen gyorsabb eljutást.

A pesterzsébeti villamoshálózat helyzete Budapest egyik régóta megoldatlan problémája. A Topánka utca környéki sűrűn lakott városközponti, lakótelepi területeket a villamosok jelenleg elkerülik, ezzel a Dél-Pesten közlekedők korszerűtlen hálózaton, belvárosi összeköttetést nem adó, sokszor zsúfolt autóbuszokkal, átszállással juthatnak csak el a belsőbb városrészek felé. 

A közlekedési problémákra hosszútávú megoldást jelenthet a dél-budapesti villamosgyűrű, amely egyrészt gyors, környezetbarát, kötöttpályás kapcsolatot biztosíthat Csepel számára a Gubacsi hídon, majd egy új átkelőn át egészen Budáig, becsatlakozva az ottani villamoshálózat déli végébe. A projekt részeként először meghosszabbítanák a 3-as villamos vonalát: a Török Flóris utcából kiágazva új villamosvágányt építenek, amely elvezeti a villamosokat, Pesterzsébet városközpontját is feltárva a Helsinki útig. 

A projekt másik része Pesterzsébet és a belváros között biztosít a mainál lényegesen gyorsabb eljutást: a Közvágóhídnál, a Soroksári út és a Gubacsi út között megépülő úgynevezett Kvassay-áttörés lehetővé teszi, hogy a pesti rakparti villamosok a Mester utca–Haller utca útvonal helyett közvetlenül a Soroksári úton haladhassanak tovább a Jászai Mari tér felé. A vágányépítéssel érintett közterületek is átalakulhatnak, így gyalog, kerékpárral és autóval is biztonságosabban lehet majd közlekedni.

A pesterzsébeti villamoshálózat fejlesztéséről bővebb információt ezen az oldalon talál.

Forrás: BKK

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Mozgásjavító Általános Iskola épülete // Egy Hely + Építészfórum

2024.09.11. 11:36
10:30

Az Egy hely Lajta Béla egyik első, 1908-ban megvalósult nagyszabású zuglói épületének történetét mutatja be, mely korábban sokáig a Vakok Intézeteként, de átmenetileg hadi kórházként és zsidó menekültek táborhelyeként is működött. A monumentális, nyers téglatömeget sokféle, részletes motívumrendszer gazdagítja: kerítésbe komponált költemények strófái, állatfigurák, népművészeti motívumok, pásztorfaragások és életfamotívumok.

Az Egy hely Lajta Béla egyik első, 1908-ban megvalósult nagyszabású zuglói épületének történetét mutatja be, mely korábban sokáig a Vakok Intézeteként, de átmenetileg hadi kórházként és zsidó menekültek táborhelyeként is működött. A monumentális, nyers téglatömeget sokféle, részletes motívumrendszer gazdagítja: kerítésbe komponált költemények strófái, állatfigurák, népművészeti motívumok, pásztorfaragások és életfamotívumok.

Nézőpontok/Történet

Japánkert // Egy hely + Építészfórum

2024.09.11. 11:35
10:27

Mamutfenyő, botanikus kert, szőlőültetvény, fűszernövények, sövénylabirintus, torii kapu, teaház, tórendszer, szigetek, szent hegy, japánkert. Az Egy hely a Varga Márton Kertészeti és Földmérési Technikum és Kollégium zuglói tankertjét mutatja be.

Mamutfenyő, botanikus kert, szőlőültetvény, fűszernövények, sövénylabirintus, torii kapu, teaház, tórendszer, szigetek, szent hegy, japánkert. Az Egy hely a Varga Márton Kertészeti és Földmérési Technikum és Kollégium zuglói tankertjét mutatja be.