Helyek/Infrastruktúra

Teljesen megújul a budapesti Libegő

1/1

Jánoshegy, a Libegő végállomása, átadási ünnepség. Fotó: UVATERV / Fortepan

Jánoshegy, a Libegő végállomása, átadási ünnepség. Fotó: UVATERV / Fortepan
?>
Jánoshegy, a Libegő végállomása, átadási ünnepség. Fotó: UVATERV / Fortepan
1/1

Jánoshegy, a Libegő végállomása, átadási ünnepség. Fotó: UVATERV / Fortepan

Teljesen megújul a budapesti Libegő
Helyek/Infrastruktúra

Teljesen megújul a budapesti Libegő

2020.04.28. 15:22

Cikkinfó

Szerzők:
Kovács Dániel

Földrajzi hely:
Budapest, Magyarország

Építészek, alkotók:
Uvaterv

Kiírták az uniós közbeszerzési pályázatot a budapesti Libegő szerkezetének megújítására. Az alsó és a felső állomásépület felújítására kiírt tender eredményét a XII. kerület már ki is hirdette, így a budapestiek közkedvelt kirándulóhelyszíne 2022-re megújulhat. Addig viszont nem lesz Libegő.

A Normafa park fejlesztéseként már tavaly tervezték az 1970-ben épült Libegő felújításának elindítását; a Hegyvidéki Önkormányzat 2019-es költségvetése 3,8 milliárd forintot szánt a vonal, valamint a két fogadóépület felújítására – írta egy évvel ezelőtt a Menedzsment Fórum. A beruházás azonban átcsúszott az új évre. A két fogadóépület felújítását több kerületi beruházással együtt, közös csomagban hirdették meg, amelyet márciusban nyert el egyedüli ajánlattevőként, nettó 7 milliárd 985 millió forintért az Archibona Kft. Ebből a Libegő völgyállomás épületek kivitelezése 1 milliárd 121 millióba, a Libegő hegyállomás épületek kivitelezése 1 milliárd 197 millió forintba kerül.

A beruházás részeként április 21-én a XII. kerület a pálya felújítására is közbeszerzési kiírást tett közzé. A feladat a „Zugligeti Libegő egyköteles, körforgalmú, négyszemélyes függőszékes kötélpályájának elvi építési engedélyéhez illeszkedően tervezési feladatok ellátása, a jelenleg meglévő Zugligeti Libegő elbontása, az új létesítmény építése az alábbi új pályaparaméterek alapján: Az új kötélpálya teljes hossza 1 051,51 fm, vízszintes vetületi hossza 1 015,00 m. A két állomás közötti magasságkülönbség 262,26 m, a kötélpálya átlagos hajlásszöge 25,84 %. A kötél legnagyobb hajlásszöge 56,35 %. A nyomtáv 5,20 m. A székek száma 80 db 4 személyes, egymástól 28,80 m-re elhelyezve. A teljes nyomvonalon összesen 9 db új, acélszerkezetű oszlop készül, távolságuk a terep függvényében változik (kb. 140–160 m), a két végén ennél kisebb (kb. 50–100 m). Az oszlopok magassága változó, de jellemzően 16-19 m."

Az ajánlatokat 2020. június 8-ig várják; a beruházást a szerződés aláírásától számított két éven belül be kell fejezni. 

A budapesti Libegő 1969-1970 között épült az UVATERV tervei alapján, komolyabb felújításon a rendszerváltás idején esett át utoljára.
 

Nyitókép: Jánoshegy, a Libegő végállomása, átadási ünnepség. Fotó: UVATERV / Fortepan

Vélemények (0)
Új hozzászólás

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk