/ MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Közélet, hírek

Újabb irodaház – Népliget Center alapkőletétel

1/12

kép a sajtómappából

?>
kép a sajtómappából
?>
kép a sajtómappából
?>
kép a sajtómappából
?>
kép a sajtómappából
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
1/12

kép a sajtómappából

Újabb irodaház – Népliget Center alapkőletétel
Közélet, hírek

Újabb irodaház – Népliget Center alapkőletétel

2006.06.02. 07:25

Új Skanska projekt Pesten, indul az első ütem építése a Könyves Kálmán körúton. Építész: Cságoly Ferenc, Hőnich Richárd (Építész Stúdió Kft.), Marosi Bálint, Szabó Levente, Józsa Ágota, Terbe Rita (Hetedik Műterem Kft.).

Éppenhogy elkészült a Skanska Property Hungary Kft. irodafejlesztése Budán, a Petrezselyem utcában ("Light Corner"), máris indul a következő Pesten, a Népliget Autóbuszpályaudvar mellett, szemben a Ferencváros futballpályával: "Népliget Center".

Az első ütemben 10000 m2, majd a második és harmadik során 8000–8000 m2 iroda-alapterület létesül. Az első ütem tervezett költsége 24 milió euró, a várható befejezés 2008 eleje. Az építész tervező cég azonos: erre a komplexumra öt meghívott tervező közül nyerte el az Építész Stúdió Kft. a megbízást, bevonva a munkába a fiatalok alkotta Hetedik Műterem Kft.-t.

A Skanska tudatosan válaszotta a helyszínt, mely a repülőtéri közlekedési folyosóba esik, és tömegközlekedéssel hasonlóképpen jól elérhető, mint gépkocsival. Ráadásul jelentősen csökken majd a külső körút tehergépkocsiforgalma, ha elkészül az M0-ás körpálya. Közelben van a Skanska következő irodaházának helyszíne is, az Üllői út 99. szám alatt (tervező: Kertész András), és egy további terv a Hungária körút - Thököly út sarkára építendő irodaház.

kép a sajtómappából
2/12
kép a sajtómappából

kép a sajtómappából
4/12
kép a sajtómappából



Az alapkőletételi ünnepség vendégei voltak Stuart Graham, a Skanska AB elnök-vezérigazgatója és Ikvai-Szabó Imre, Budapest város főpolgármester-helyettese, továbbá Bengt Lundborg úr őexcellenciája, Svédország nagykövete. A Skanska Property Hungary Kft. ügyvezető igazgatója, Jan Johnsson úr hivatalosan is bejelentette a Népliget Center építkezésének megkezdését.

Mindmáig Magyarországon mintegy 100,000 négyzetméternyi irodai területet fejlesztett a Skanska, és közel 8300-an dolgoznak a Skanska által létesített épületekben. Tavalyi projektjük, az említett "Light Corner" már az építkezés befejezése előtt elkelt. Az új tulajodonos a CIB csoport, a Grupo Banca Intesa magyarországi leányvállalata lett.

Vargha Mihály

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk