/ MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Épülettervek

Visegrád városközpontjának létrehozása

1/15

?>
?>
Visegrád városközpont helyszín
?>
Visegrád városközpont
?>
Visegrád városközpont
?>
Visegrád városközpont
?>
Visegrád városközpont
?>
Visegrád városközpont
?>
Visegrád városközpont
?>
Visegrád városközpont
?>
Visegrád városközpont
?>
Visegrád városközpont
?>
Visegrád városközpont
?>
Visegrád városközpont
?>
Visegrád városközpont
?>
Visegrád városközpont
1/15

Visegrád városközpontjának létrehozása
Épülettervek

Visegrád városközpontjának létrehozása

2008.03.10. 11:35

Díjazott 3. sorszámú pályaműSajtos Gábor (Sagra Architects Kft.)Mórocz Tamás, Szabó Levente (Hetedik Műterem Kft.)

Díjazott 3. sorszámú pályamű
Sajtos Gábor (Sagra Architects Kft.)
Mórocz Tamás, Szabó Levente (Hetedik Műterem Kft.)
Munkatársak: Páll András, Simon Orsolya, Almer Orsolya, Tóth Ádám

 

Visegrád városközpont helyszín
2/15
Visegrád városközpont helyszín

Visegrád városközpont
3/15
Visegrád városközpont

Visegrád városközpont
4/15
Visegrád városközpont

Visegrád városközpont
5/15
Visegrád városközpont

Visegrád városközpont
6/15
Visegrád városközpont

Visegrád városközpont
7/15
Visegrád városközpont

Visegrád városközpont
8/15
Visegrád városközpont

Visegrád városközpont
9/15
Visegrád városközpont

Visegrád városközpont
10/15
Visegrád városközpont

Visegrád városközpont
11/15
Visegrád városközpont

Visegrád városközpont
12/15
Visegrád városközpont

Visegrád városközpont
13/15
Visegrád városközpont

Visegrád városközpont
14/15
Visegrád városközpont

Visegrád városközpont
15/15
Visegrád városközpont

 


Részletes bírálat:

A pályamű egységes, kiegyensúlyozott, bár visszafogottabb építészetével figyelemreméltó minőséget képvisel. Kedvező az egyes funkciócsoportok tömbszerű, kompakt összefogása.

A Főtér és a Duna-part kapcsolatát illetően elbizonytalanodik: a Főtér parti sávjának egyik felét leburkolja. A Duna felé nyitást fásított zöldterülettel vágja el, ami környezetvédelmi szempontból előnyös, de vizuális megjelenés szempontjából nem szükséges az elzárást ennyire hangsúlyozni.

A tér kezelése jó. A növényzet ilyen mértékű telepítése a főtéren kevéssé felel meg a terv kompakt karakterének. Jól megoldott a Városháza kimozdítása a teret lezáró fekvéséből. Az épület tömegek és a tetőformák jók (Magasból való látvány itt számottevő - ahogy a fotomontázs is mutatja).

A terv követi a szabályozási terv elvárásait. A szintalatti parkoló Duna parti kapcsolata érdekes felvetés, de ennek mind a kialakítása, mind pedig a fenntartása és üzemeltetése aránytalan többletterhelés jelent az önkormányzat számára. A községkertre adott beépítési javaslat jó arányú, minden tekintetben szerves folytatása a központ együttesének.


A pályamű díjazásban részesült.

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk