Agóra PÓLUS, interaktív kiállítási központ
Megvételben részesült 48. sorszámú pályamű: L’art Bt., Ligetvári és Társa Építész Iroda vezető tervező: Ligetvári István; társszerzők: Kovács Zoltán, Kántor Csaba, Balog Ádám
Megvételben részesült
48. sorszámú pályamű:
L’art Bt., Ligetvári és Társa Építész Iroda
vezető tervező: Ligetvári István
társszerzők: Kovács Zoltán, Kántor Csaba, Balog Ádám
gépész tervezők: Koós József, Kertész Csaba
statikus tervezők: Szabóné Fischer Zsuzsanna, Wágner Csaba
elektromos tervező: Vrabély Imre
Részletes bírálat
A pályázó a teljes értékű, önmaga rendszerén belül problémamentesen működő funkcionálisan jól kialakított épület létrehozására koncentrált. Erre utal az eltérő funkcionális egységek több irányból történő elválasztott gazdasági megközelítése, a belső alaprajzi rendszer legapróbb részletekig való átgondolt kialakítása. Sajnos a belső terek építészeti színvonala messze nem éri el a kiállítás szervezési koncepció átgondoltságát.
A pályaműben az interaktív kiállítási tér szinte az egyéb kiszolgáló funkcióktól leváló külön épülettömbben lett elhelyezve.
A személygépjárművek parkolása az interaktív kiállítási tér alatt van biztosítva, onnan kifejezetten a földszinti fogadótérig vezető felvonóval lehet az előcsarnokot megközelíteni.
Az előcsarnokot magába foglaló épületrész emeleti szintjén lett elhelyezve az utazó kiállítási tér, és a konferenciatér.
A pályázó az épület tetejére is felvezeti a látogatót egy a terepszintről induló hosszú rámpás közlekedővel. Mintegy az épület tetejét egyfajta szabadtéri kiállítási térként értelmezve.
A pályázó a műleírásában foglaltak szerint épület tömegformálásával a dinamikát akarta hangsúlyozni.
A Bíráló Bizottság a következetesen végiggondolt funkcionális megoldásokat értékelte,
ugyanakkor - bár elvi szinten pozitívan fogadta az épület tetejének közösségi térré történő átértékelését - a választott, kissé bonyolult, hosszadalmas megközelítést a használati érték csökkenéseként értelmezte.
A Bíráló Bizottság az épület összetett, helyenként zaklatott tömegformálásával nem tudott azonosulni, de a következetesen, részletekig végiggondolt funkcionális kialakítás miatt a pályaművet megvételben részesítette.