Közélet, hírek

Bemutatták a 3-as metróvonal középső szakaszának látványterveit

1/7

Látványterv: a Kálvin téri megálló

Látványterv: a Kálvin téri megálló

Látványterv: a Corvin negyed megálló

Látványterv: a Corvin negyed megálló

Látványterv: a Semmelweis Klinikák megálló

Látványterv: a Semmelweis Klinikák megálló

Ilyen lesz a Deák téri állomás

?>
Látványterv: a Kálvin téri megálló
?>
Látványterv: a Kálvin téri megálló
?>
Látványterv: a Corvin negyed megálló
?>
Látványterv: a Corvin negyed megálló
?>
Látványterv: a Semmelweis Klinikák megálló
?>
Látványterv: a Semmelweis Klinikák megálló
?>
Ilyen lesz a Deák téri állomás
1/7

Látványterv: a Kálvin téri megálló

Látványterv: a Kálvin téri megálló

Látványterv: a Corvin negyed megálló

Látványterv: a Corvin negyed megálló

Látványterv: a Semmelweis Klinikák megálló

Látványterv: a Semmelweis Klinikák megálló

Ilyen lesz a Deák téri állomás

Bemutatták a 3-as metróvonal középső szakaszának látványterveit
Közélet, hírek

Bemutatták a 3-as metróvonal középső szakaszának látványterveit

2022.04.08. 17:08

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Magyarország, Budapest

Építészek, alkotók:
Paragram

Címkék:
felújítás, metró

Vélemények:
1

A Kálvin tér, Corvin-negyed és Semmelweis Klinikák állomások májusban már fogadják az utasokat. A tervezés részleteiről Csapó Balázs és Germán Tibor videóinterjúban beszéltek.

Az M3 metróvonal infrastruktúra-rekonstrukciós projektjének honlapján megjelentek a Kálvin tér, Corvin-negyed, Semmelweis Klinikák látványtervei. A röviden 3K-nak nevezett állomásokat májusban már az utasok is birtokba vehetik.

Látványterv: a Corvin negyed megálló
3/7
Látványterv: a Corvin negyed megálló



"Budapest leghosszabb, kék metróvonalának belvárosi szakaszát ötven éve kezdték építeni, mivel ez az első rekonstrukciója, itt minden az eredeti állapotokat tükrözte. Rendkívül összetett feladat a teljes körű műszaki és építészeti felújítás egy földalatti környezetben, ahol a terek, a szerkezetek korlátozottan alakíthatók. A XXI. századi elvárásoknak való megfelelés, mint például az akadálymentesítés megoldása a tervezőket is kihívás elé állította", olvasható az oldalon, ahol egy videóinterjú is elérhető Csapó Balázs és Germán Tibor építészekkel. 

Ahogy Csapó Balázs mondta, a tervezett szakaszon egészen speciális, ferde vonalú felvonók épülnek be az akadálymentesítés miatt, ez jelentette az egyik legnagyobb kihívást a tervezésben. Egy adott keresztmetszetű, meglévő alagútszerkezetekbe kellett beköltöztetni egy plusz szerkezetet, a ferde pályás felvonókat, ami műszakilag és építészetileg is komoly feladat volt a tervezés során, hiszen nagyon kevés a hely. Ugyanakkor ezt az adottságot megpróbálták építészetileg előnnyé kovácsolni, hiszen ez egy újfajta esztétikumot jelenít majd meg az állomásokon - magyarázta Germán Tibor. Sok esetben egyszerűen elfogyott a hely az épített új burkolatok számára, így most megmutatják az eredeti, a bányászott és egyéb technológiával épült szerkezeteket, amik eddig rejtettek voltak az utazóközönség számára. 

Látványterv: a Semmelweis Klinikák megálló
6/7
Látványterv: a Semmelweis Klinikák megálló



A tervezési alapelvek egyik sarokpontja volt, hogy a tájékozódást segítő elemeket alkalmazzanak, fontos volt, hogy az állomások jól felismerhető, egyedi karakterrel rendelkezzenek. Ezt leginkább színekkel, burkolatokkal és alkalmazott grafikai mintákkal erősítették. 

Az építészek a videóban szólnak még többek között az eredeti tervezőkhöz és a fenntarthatósági kérdésekhez való viszonyulásukról is, emellett láthatunk néhány munkaközi látványtervet a Lehel tér, Nyugati pályaudvar, Arany János utca, Deák Ferenc tér, Ferenciek tere és Nagyvárad tér metróállomásokról is.

Ilyen lesz a Deák téri állomás
7/7
Ilyen lesz a Deák téri állomás

Vélemények (1)
Reki
2022.04.08.
20:53

A 3-as metróvonal eddig felújított állomásain, az állomásnevek, alig láthatóak a kocsikból. Kis betükkel, kivilágítás nélkül vannak. Remélem, legalább a középső szakaszon ezt jobban megoldják!

Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Mozgásjavító Általános Iskola épülete // Egy Hely + Építészfórum

2024.09.11. 11:36
10:30

Az Egy hely Lajta Béla egyik első, 1908-ban megvalósult nagyszabású zuglói épületének történetét mutatja be, mely korábban sokáig a Vakok Intézeteként, de átmenetileg hadi kórházként és zsidó menekültek táborhelyeként is működött. A monumentális, nyers téglatömeget sokféle, részletes motívumrendszer gazdagítja: kerítésbe komponált költemények strófái, állatfigurák, népművészeti motívumok, pásztorfaragások és életfamotívumok.

Az Egy hely Lajta Béla egyik első, 1908-ban megvalósult nagyszabású zuglói épületének történetét mutatja be, mely korábban sokáig a Vakok Intézeteként, de átmenetileg hadi kórházként és zsidó menekültek táborhelyeként is működött. A monumentális, nyers téglatömeget sokféle, részletes motívumrendszer gazdagítja: kerítésbe komponált költemények strófái, állatfigurák, népművészeti motívumok, pásztorfaragások és életfamotívumok.

Nézőpontok/Történet

Japánkert // Egy hely + Építészfórum

2024.09.11. 11:35
10:27

Mamutfenyő, botanikus kert, szőlőültetvény, fűszernövények, sövénylabirintus, torii kapu, teaház, tórendszer, szigetek, szent hegy, japánkert. Az Egy hely a Varga Márton Kertészeti és Földmérési Technikum és Kollégium zuglói tankertjét mutatja be.

Mamutfenyő, botanikus kert, szőlőültetvény, fűszernövények, sövénylabirintus, torii kapu, teaház, tórendszer, szigetek, szent hegy, japánkert. Az Egy hely a Varga Márton Kertészeti és Földmérési Technikum és Kollégium zuglói tankertjét mutatja be.