Közélet, hírek

Bemutatták a 3-as metróvonal középső szakaszának látványterveit

1/7

Látványterv: a Kálvin téri megálló

Látványterv: a Kálvin téri megálló

Látványterv: a Corvin negyed megálló

Látványterv: a Corvin negyed megálló

Látványterv: a Semmelweis Klinikák megálló

Látványterv: a Semmelweis Klinikák megálló

Ilyen lesz a Deák téri állomás

?>
Látványterv: a Kálvin téri megálló
?>
Látványterv: a Kálvin téri megálló
?>
Látványterv: a Corvin negyed megálló
?>
Látványterv: a Corvin negyed megálló
?>
Látványterv: a Semmelweis Klinikák megálló
?>
Látványterv: a Semmelweis Klinikák megálló
?>
Ilyen lesz a Deák téri állomás
1/7

Látványterv: a Kálvin téri megálló

Látványterv: a Kálvin téri megálló

Látványterv: a Corvin negyed megálló

Látványterv: a Corvin negyed megálló

Látványterv: a Semmelweis Klinikák megálló

Látványterv: a Semmelweis Klinikák megálló

Ilyen lesz a Deák téri állomás

Bemutatták a 3-as metróvonal középső szakaszának látványterveit
Közélet, hírek

Bemutatták a 3-as metróvonal középső szakaszának látványterveit

2022.04.08. 17:08

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Magyarország, Budapest

Építészek, alkotók:
Paragram

Címkék:
felújítás, metró

Vélemények:
1

A Kálvin tér, Corvin-negyed és Semmelweis Klinikák állomások májusban már fogadják az utasokat. A tervezés részleteiről Csapó Balázs és Germán Tibor videóinterjúban beszéltek.

Az M3 metróvonal infrastruktúra-rekonstrukciós projektjének honlapján megjelentek a Kálvin tér, Corvin-negyed, Semmelweis Klinikák látványtervei. A röviden 3K-nak nevezett állomásokat májusban már az utasok is birtokba vehetik.

Látványterv: a Corvin negyed megálló
3/7
Látványterv: a Corvin negyed megálló



"Budapest leghosszabb, kék metróvonalának belvárosi szakaszát ötven éve kezdték építeni, mivel ez az első rekonstrukciója, itt minden az eredeti állapotokat tükrözte. Rendkívül összetett feladat a teljes körű műszaki és építészeti felújítás egy földalatti környezetben, ahol a terek, a szerkezetek korlátozottan alakíthatók. A XXI. századi elvárásoknak való megfelelés, mint például az akadálymentesítés megoldása a tervezőket is kihívás elé állította", olvasható az oldalon, ahol egy videóinterjú is elérhető Csapó Balázs és Germán Tibor építészekkel. 

Ahogy Csapó Balázs mondta, a tervezett szakaszon egészen speciális, ferde vonalú felvonók épülnek be az akadálymentesítés miatt, ez jelentette az egyik legnagyobb kihívást a tervezésben. Egy adott keresztmetszetű, meglévő alagútszerkezetekbe kellett beköltöztetni egy plusz szerkezetet, a ferde pályás felvonókat, ami műszakilag és építészetileg is komoly feladat volt a tervezés során, hiszen nagyon kevés a hely. Ugyanakkor ezt az adottságot megpróbálták építészetileg előnnyé kovácsolni, hiszen ez egy újfajta esztétikumot jelenít majd meg az állomásokon - magyarázta Germán Tibor. Sok esetben egyszerűen elfogyott a hely az épített új burkolatok számára, így most megmutatják az eredeti, a bányászott és egyéb technológiával épült szerkezeteket, amik eddig rejtettek voltak az utazóközönség számára. 

Látványterv: a Semmelweis Klinikák megálló
6/7
Látványterv: a Semmelweis Klinikák megálló



A tervezési alapelvek egyik sarokpontja volt, hogy a tájékozódást segítő elemeket alkalmazzanak, fontos volt, hogy az állomások jól felismerhető, egyedi karakterrel rendelkezzenek. Ezt leginkább színekkel, burkolatokkal és alkalmazott grafikai mintákkal erősítették. 

Az építészek a videóban szólnak még többek között az eredeti tervezőkhöz és a fenntarthatósági kérdésekhez való viszonyulásukról is, emellett láthatunk néhány munkaközi látványtervet a Lehel tér, Nyugati pályaudvar, Arany János utca, Deák Ferenc tér, Ferenciek tere és Nagyvárad tér metróállomásokról is.

Ilyen lesz a Deák téri állomás
7/7
Ilyen lesz a Deák téri állomás

Vélemények (1)
Reki
2022.04.08.
20:53

A 3-as metróvonal eddig felújított állomásain, az állomásnevek, alig láthatóak a kocsikból. Kis betükkel, kivilágítás nélkül vannak. Remélem, legalább a középső szakaszon ezt jobban megoldják!

Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.