Helyek/Infrastruktúra

Füvesített pályával épülhet a budai fonódó II. üteme

1/3

A BudaPart CITY irodaház látványterve, a háttérben a Foster + Partners és a Finta Stúdió tervezte MOL-székházzal, az előtérben a Dombóvári úton húzódó új villamosvonallal. Látványterv: BudaPart

?>
A BudaPart CITY irodaház látványterve, a háttérben a Foster + Partners és a Finta Stúdió tervezte MOL-székházzal, az előtérben a Dombóvári úton húzódó új villamosvonallal. Látványterv: BudaPart
?>
Füvesített villamosvonal a meghosszabbított 1-es villamos vonalán, Kelenföldön. Kép: BKK
?>
A beruházás áttekintő rajza. Forrás: Vitézy Dávid Fb-oldal
1/3

A BudaPart CITY irodaház látványterve, a háttérben a Foster + Partners és a Finta Stúdió tervezte MOL-székházzal, az előtérben a Dombóvári úton húzódó új villamosvonallal. Látványterv: BudaPart

Füvesített pályával épülhet a budai fonódó II. üteme
Helyek/Infrastruktúra

Füvesített pályával épülhet a budai fonódó II. üteme

2020.07.31. 10:57

A Műegyetem rakparton is villamos fut majd: 2020. július 30-án jelent meg a Magyar Közlönyben az a kormányhatározat, ami a budai fonódó második ütemének megvalósítása érdekében a Budapest Fejlesztési Központra bízza a tervezést. A beruházást a 2021-2027-es uniós költségvetés ciklus közlekedésfejlesztési forrásaiból finanszíroznák. 

Az 1460/2020. (VII. 30.) számú kormányhatározat értelmében a 2,8 kilométer hosszú, a közúti forgalomtól elválasztva vezetett, kétvágányú villamosvonal legalább 1200 méter hosszban füves pályával épül majd. A határozat felhívja a figyelmet a meglévő fasorok minél teljesebb megóvására. A Szent Gellért tér – Műegyetem rakpart – Pázmány Péter sétány – Dombóvári út vonalon futó villamospálya tervezését és az építkezést össze kell hangolni a Déli vasúti körgyűrű már zajló munkálataival, illetve a Dombóvári út mellett elkészülő új vasúti megállóhely, a Nádorkert megálló beruházásával. 

A munkák tervezését: a kiviteli tervek és a tenderdokumentáció elkészítését, valamint a  tervek összehangolását a  BKK és a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. bevonásával a BFK Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zrt. végzi majd.

A beruházás áttekintő rajza. Forrás: Vitézy Dávid Fb-oldal
3/3
A beruházás áttekintő rajza. Forrás: Vitézy Dávid Fb-oldal

"A tervezett vonalhosszabbítás a Szent Gellért tértől a Műegyetem rakpart és a Pázmány Péter sétány mentén tárja fel az egyetemi negyedet és az Infoparkot, majd a Dombóvári útra befordulva belvárosi kapcsolatot nyújt a Kopaszi-gáti közparknak és a mellette épülő új lakó- és irodanegyednek is. Itt átszállási lehetőség jön létre a meglévő 1-es villamos és a közeljövőben kiépülő Nádorkert vasúti megállóhely felé is. Az új vonalszakaszról a Szent Gellért téren kapcsolat nyílna északra a 19-es, 41-es és 56-os vonalak felé, illetve Pestre a 47-es és 49-es vonalak felé is közvetlen összeköttetés. A térség így nem csak vasúti, hanem a villamosok révén mind a négy (egyszer a jövőben 5) metróvonalhoz közvetlen villamoskapcsolatot kaphat. A pontos vonalhálózatról a BKK dönt majd, az előzetes tervek szerint mindkét irányba, a rakparton át Óbudára és a Szabadság hídon át a Deák Ferenc térre is indulna új viszonylat a Műegyetem rakparti ágról" - írja Facebook-oldalán Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója.

A budai fonódó villamos II. ütemének műszaki tartalma:
- 6 új akadálymentes megállóhely
- 2,8 km új, füvesített, kétvágányú villamospálya
- a Műegyetem előtti felső rakparti szakasz rendezése, a Műegyetem rakparton és a Pázmány Péter sétányon korszerű forgalmi rend és városkép kialakítása
- a Déli összekötő vasúti híd alatti járda és kerékpárút kibővítése
- a folytonos rakparti sétány és kerékpárút megtartása
- új átszállási kapcsolat a Déli Körvasútra

A budai fonódó második ütemét nem csak a műegyetem campusának kiszolgálása teszi jelentőssé: a Kopaszi-gát látogatóinak, illetve az épülő BudaPart városnegyed több tízezer használójának is ez jelenthet majd közvetlen tömegközlekedési kapcsolatot a Belváros felé.
 

Nyitókép: A BudaPart CITY irodaház látványterve, a háttérben a Foster + Partners és a Finta Stúdió tervezte MOL-székházzal, az előtérben a Dombóvári úton húzódó új villamosvonallal. Látványterv: BudaPart

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok

SZILICE// Rejtett kincsek

2023.03.16. 16:42
10

A Szilicei-fennsík karsztos világának természeti kincsein túl ismert egy építészeti gyöngyszem is: ez pedig a gótikus eredettel bíró, mára a Református Egyházhoz tartozó szilicei templom. A Rejtett kincsek mai részében a 13. századi eredettel bíró, különleges, erődített kegyhelyet ismerhetjük meg.

A Szilicei-fennsík karsztos világának természeti kincsein túl ismert egy építészeti gyöngyszem is: ez pedig a gótikus eredettel bíró, mára a Református Egyházhoz tartozó szilicei templom. A Rejtett kincsek mai részében a 13. századi eredettel bíró, különleges, erődített kegyhelyet ismerhetjük meg.

Nézőpontok

KEMÉNY GYÖRGY SECCOJA// Egy hely + Építészfórum

2023.03.16. 14:24
9

Budapest szívében, a Ferenciek tere egyik lakásának cselédszobájában rejtőzik a magyar pop-art egyik kulcsműve és a város egyik legérdekesebb zuga. A lakásban marxista szemináriumok következménye lett a jól ismert kollektív alkotás, azaz egy falkép, amelyet minden szombat este tovább színeztek a tagok, míg a figurákat, kontúrokat Kemény György grafikus és plakáttervező készítette el.

Budapest szívében, a Ferenciek tere egyik lakásának cselédszobájában rejtőzik a magyar pop-art egyik kulcsműve és a város egyik legérdekesebb zuga. A lakásban marxista szemináriumok következménye lett a jól ismert kollektív alkotás, azaz egy falkép, amelyet minden szombat este tovább színeztek a tagok, míg a figurákat, kontúrokat Kemény György grafikus és plakáttervező készítette el.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk