Közélet, hírek

Újabb képek a 4-es metró két állomásáról

1/24

4-es Metró Móricz Zsigmond körtéri állomása - Tervező: Gelesz András (Gelesz és Lenzsér Kft.)

?>
4-es Metró Móricz Zsigmond körtéri állomása - Tervező: Gelesz András (Gelesz és Lenzsér Kft.)
?>
4-es Metró Móricz Zsigmond körtéri állomása - Tervező: Gelesz András (Gelesz és Lenzsér Kft.)
?>
4-es Metró Móricz Zsigmond körtéri állomása - Tervező: Gelesz András (Gelesz és Lenzsér Kft.)
?>
4-es Metró Móricz Zsigmond körtéri állomása - Tervező: Gelesz András (Gelesz és Lenzsér Kft.)
?>
4-es Metró Móricz Zsigmond körtéri állomása - Tervező: Gelesz András (Gelesz és Lenzsér Kft.)
?>
4-es Metró Móricz Zsigmond körtéri állomása - Tervező: Gelesz András (Gelesz és Lenzsér Kft.)
?>
4-es Metró Móricz Zsigmond körtéri állomása - Tervező: Gelesz András (Gelesz és Lenzsér Kft.)
?>
4-es Metró Móricz Zsigmond körtéri állomása - Tervező: Gelesz András (Gelesz és Lenzsér Kft.)
?>
4-es Metró Móricz Zsigmond körtéri állomása - Tervező: Gelesz András (Gelesz és Lenzsér Kft.)
?>
4-es Metró Móricz Zsigmond körtéri állomása - Tervező: Gelesz András (Gelesz és Lenzsér Kft.)
?>
4-es Metró Móricz Zsigmond körtéri állomása - Tervező: Gelesz András (Gelesz és Lenzsér Kft.)
?>
4-es Metró Móricz Zsigmond körtéri állomása - Tervező: Gelesz András (Gelesz és Lenzsér Kft.)
?>
4-es Metró Keleti pályudvar állomás - Tervező: Gelesz András (Gelesz és Lenzsér Kft.)
?>
4-es Metró Keleti pályudvar állomás - Tervező: Gelesz András (Gelesz és Lenzsér Kft.)
?>
4-es Metró Keleti pályudvar állomás - Tervező: Gelesz András (Gelesz és Lenzsér Kft.)
?>
4-es Metró Keleti pályudvar állomás - Tervező: Gelesz András (Gelesz és Lenzsér Kft.)
?>
4-es Metró Keleti pályudvar állomás - Tervező: Gelesz András (Gelesz és Lenzsér Kft.)
?>
4-es Metró Keleti pályudvar állomás - Tervező: Gelesz András (Gelesz és Lenzsér Kft.)
?>
4-es Metró Keleti pályudvar állomás - Tervező: Gelesz András (Gelesz és Lenzsér Kft.)
?>
4-es Metró Keleti pályudvar állomás - Tervező: Gelesz András (Gelesz és Lenzsér Kft.)
?>
4-es Metró Keleti pályudvar állomás - Tervező: Gelesz András (Gelesz és Lenzsér Kft.)
?>
4-es Metró Keleti pályudvar állomás - Tervező: Gelesz András (Gelesz és Lenzsér Kft.)
?>
4-es Metró Keleti pályudvar állomás - Tervező: Gelesz András (Gelesz és Lenzsér Kft.)
?>
4-es Metró Keleti pályudvar állomás - Tervező: Gelesz András (Gelesz és Lenzsér Kft.)
1/24

4-es Metró Móricz Zsigmond körtéri állomása - Tervező: Gelesz András (Gelesz és Lenzsér Kft.)

Újabb képek a 4-es metró két állomásáról
Közélet, hírek

Újabb képek a 4-es metró két állomásáról

2011.10.18. 10:27

Projektinfó

Földrajzi hely:
Budapest, Magyarország

Építészek, alkotók:
Gelesz András, Gelesz és Lenzsér

Építés éve:
2014

Stáblista

építész tervezői: Gelesz András - Gelesz és Lenzsér Kft.
munkatársak: Róhr Anita, Herczeg Tamás, Balázs László, Gyulai Attila, Steiner Balázs, Safranka Péter, Janesch László, Holló Eszter, Molnár S. Gergely
üvegszerkezet tervező: MÉRTÉK Stúdió Kft.
tartószerkezeti, elektromos, épületgépészeti mérnök szakági tervezők: FŐMTERV Zrt., UVATERV Zrt., Kelevill Bt., Temesvári Tervező Kft., KIPTERV Kft.

Dosszié:

Szeptember végén adtuk közre Zöldi Anna 4-es metróról szóló sorozatának harmadik részét, amelyben - a Népszínház utcai metróállomás mellett - a Móricz Zsigmond körtéri és a Keleti pályaudvar állomások  bemutatására is sor került. Az utóbbi két állomás tervezőitől azóta újabb képeket kaptunk, ezeket adjuk most közre.

Szeptember végén publikáltuk Zöldi Anna 4-es metróról szóló sorozatának harmadik részét, amelyben a Népszínház utcai 4-es metróállomás mellett- a Móricz Zsigmond körtéri és a Keleti pályaudvar állomások  bemutatására is sor került. Az utóbbi két állomás tervezőitől (Gelesz András - Gelesz és Lenzsér Kft.) azóta újabb képeket kaptunk, ezeket adjuk most közre.

Részlet a korábbi cikkből:
"A Gelesz és Lenzsér Kft. által tervezett két állomás élt a természetes fény használatának lehetőségével. Mindkét állomás az egynemű anyagból megalkotott tér archaikus szépségével hat. Szerkezeti okokból – a zárófödém fesztávjának csökkentése érdekében – az oldalfalak, illetve pillérek mindkét helyen befelé dőlnek, sőt, a Móricz Zsigmond körtéren a hatalmas füstcsatornák elhelyezése érdekében még a végfalak is dőlt síkúak. További azonosság, hogy két nagy forgalmú csomópontról van szó, ahol a peronokra két irányból is érkeznek mozgólépcsők. Az állomások térbeli kialakítása bonyolult geometriai feladványt jelentett a tervezők számára."

 

Az épülő Móricz Zsigmond körtéri metróállomás képei

4-es Metró Móricz Zsigmond körtéri állomása - Tervező: Gelesz András (Gelesz és Lenzsér Kft.)
2/24
4-es Metró Móricz Zsigmond körtéri állomása - Tervező: Gelesz András (Gelesz és Lenzsér Kft.)

4-es Metró Móricz Zsigmond körtéri állomása - Tervező: Gelesz András (Gelesz és Lenzsér Kft.)
3/24
4-es Metró Móricz Zsigmond körtéri állomása - Tervező: Gelesz András (Gelesz és Lenzsér Kft.)

4-es Metró Móricz Zsigmond körtéri állomása - Tervező: Gelesz András (Gelesz és Lenzsér Kft.)
12/24
4-es Metró Móricz Zsigmond körtéri állomása - Tervező: Gelesz András (Gelesz és Lenzsér Kft.)

 

Az épülő Keleti pályaudvar metróállomás képei

4-es Metró Keleti pályudvar állomás - Tervező: Gelesz András (Gelesz és Lenzsér Kft.)
15/24
4-es Metró Keleti pályudvar állomás - Tervező: Gelesz András (Gelesz és Lenzsér Kft.)

4-es Metró Keleti pályudvar állomás - Tervező: Gelesz András (Gelesz és Lenzsér Kft.)
18/24
4-es Metró Keleti pályudvar állomás - Tervező: Gelesz András (Gelesz és Lenzsér Kft.)

4-es Metró Keleti pályudvar állomás - Tervező: Gelesz András (Gelesz és Lenzsér Kft.)
16/24
4-es Metró Keleti pályudvar állomás - Tervező: Gelesz András (Gelesz és Lenzsér Kft.)

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Örökség

VÁRKERT BAZÁR // Egy hely + Építészfórum

2021.03.24. 18:04
00:07:03

A dualista Monarchia kialakulsával Budapest elindult az uralkodói központtá válás útján, melynek szimbolikus eleme volt a korszerűtlen királyi palota nagyszabású átépítése. A megtisztelő feladatot nem más kapta, mint az építészóriás Ybl Miklós. A munkálatok az épületegyüttes környezetének rendezésével kezdődtek, így jött létre 1875 és 1882 között a Várhegy Duna felé néző oldalán a Várkert Bazár. A látványos neoreneszánsz stílusú épülethez és a mögötte található királyi kerthez egy szintén elegáns kialakítású műszaki épület is tartozott, ez a Várkert Kioszk. Az Egy hely és az Építészfórum közös sorozatának legújabb részében a magyarországi neoreneszánsz építészet kiváló példájával ismerkedhetünk meg.

A dualista Monarchia kialakulsával Budapest elindult az uralkodói központtá válás útján, melynek szimbolikus eleme volt a korszerűtlen királyi palota nagyszabású átépítése. A megtisztelő feladatot nem más kapta, mint az építészóriás Ybl Miklós. A munkálatok az épületegyüttes környezetének rendezésével kezdődtek, így jött létre 1875 és 1882 között a Várhegy Duna felé néző oldalán a Várkert Bazár. A látványos neoreneszánsz stílusú épülethez és a mögötte található királyi kerthez egy szintén elegáns kialakítású műszaki épület is tartozott, ez a Várkert Kioszk. Az Egy hely és az Építészfórum közös sorozatának legújabb részében a magyarországi neoreneszánsz építészet kiváló példájával ismerkedhetünk meg.

Helyek/Köztér

SÁRKÁNYOK ÉS DELFINEK PESTEN ÉS BUDÁN // Egy hely + Építészfórum

2021.02.24. 16:10
00:06:00

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának következő részében a budapesti sárkányok és delfinek nyomába eredünk, amelyeket természetesen nem az állatkertben fogunk megtalálni, ám talán nem is kell olyan messzire mennünk a rejtély első megoldásáért. Három sárkány és nyolc delfin bújik Pesten és Budán, amik mellett nap mint nap sétálhatunk el anélkül, hogy ismernénk múltjukat, pedig 150 éves vándorlásuk során az egész város történetét elmesélik nekünk.

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának következő részében a budapesti sárkányok és delfinek nyomába eredünk, amelyeket természetesen nem az állatkertben fogunk megtalálni, ám talán nem is kell olyan messzire mennünk a rejtély első megoldásáért. Három sárkány és nyolc delfin bújik Pesten és Budán, amik mellett nap mint nap sétálhatunk el anélkül, hogy ismernénk múltjukat, pedig 150 éves vándorlásuk során az egész város történetét elmesélik nekünk.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk