Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers
Közélet, hírek

Újabb társadalmi egyeztetést hirdettek az Aquincumi hídról

1/2

A leendő Aquincumi híd és a kapcsolódó közlekedési hálózat. Forrás: bkk.hu

Forrás: Karácsony Gergely Facebook

Hirdetés
?>
A leendő Aquincumi híd és a kapcsolódó közlekedési hálózat. Forrás: bkk.hu
?>
Forrás: Karácsony Gergely Facebook
1/2

A leendő Aquincumi híd és a kapcsolódó közlekedési hálózat. Forrás: bkk.hu

Forrás: Karácsony Gergely Facebook

Újabb társadalmi egyeztetést hirdettek az Aquincumi hídról
Közélet, hírek

Újabb társadalmi egyeztetést hirdettek az Aquincumi hídról

2022.05.18. 17:04

Az első kör alapján a BKK elvetette azokat a változatokat, amelyek az autópálya jellegű, nagy autóforgalmú híddal és utakkal számoltak, környezetvédelmi szempontból nem támogathatóak, régészeti területet sértenének, nem illeszkednek a város hosszútávú fejlesztési céljaihoz és túlzottan költségesek. A mostani kérdőívben bemutatják a vizsgált alternatívákat, azok előnyeit és hátrányait is. 

Újabb kérdőívben kéri ki a fővárosi önkormányzat a budapestiek véleményét a leendő Aquincumi hídról - adta hírül közösségi oldalán Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke.

Egy új északi híd építése már évtizedek óta szerepel Budapest fejlesztési és szabályozási terveiben, amely Aquincumnál, a Pók utca és a Váci út között épülhet. Ahogy Balogh Samu felhívta rá a figyelmet: rövidebb, gyorsabb utazásokat tenne lehetővé Budapest északi területei között, illetve segítené az egykori ipari-vasúti barnamezős területek fejlesztését is. A BKK a fővárosi önkormányzat megbízásából részletes megvalósíthatósági tanulmányt készíttet a hídról, ami segít eldönteni, hogy szükséges-e egy új híd megépítése Óbuda és Újpest között, és ha igen, milyen kialakítással és kapcsolódó úthálózattal. A tervezési munkával párhuzamosan egy részvételi folyamat is elindult, hogy megismerhessék a budapestiek véleményét, igényeit.

A leendő Aquincumi híd és a kapcsolódó közlekedési hálózat. Forrás: bkk.hu
1/2
A leendő Aquincumi híd és a kapcsolódó közlekedési hálózat. Forrás: bkk.hu

Erről tavaly mi is beszámoltunk: a májusban indított első kérdőív arra kereste a választ, hogy milyen közlekedési kapcsolatok fejlesztésére van szükség ahhoz, hogy a térségben lakók könnyebben, a kerülőutak csökkentésével elérjék a számukra fontos úticélokat, ugyanakkor a gépjárműforgalomból adódó terhelés ne haladja meg a híd által nyújtott előnyöket. Az akkor született részletes eredményeket itt lehet elolvasni. Ahogy a kabinetfőnök is kiemelte bejegyzésében: "A társadalmi egyeztetés első köre alapján a BKK elvetette azokat a változatokat, amelyek az autópálya jellegű, nagy autóforgalmú híddal és utakkal számoltak, környezetvédelmi szempontból nem támogathatóak."

A mostani kérdőív arra irányul, hogy a budapestiekkel közösen határozzák meg az esetleges új híd és a kapcsolódó úthálózat szerepét, feladatát. Az észrevételeket június 8-ig várják ezen a felületen, ahol megismerhetőek a vizsgált változatok hatásai, előnyei és hátrányai is. Az alternatívák az alábbiak:

  • széles híd nagy kapacitású, új levezető utakkal,
  • széles híd korlátozott kapacitású, új levezető utakkal,
  • híd buszsávval, korlátozott kapacitású, új levezető utakkal,
  • helyi kapcsolat 10-es főúti csatlakozás nélkül,
  • közösségi közlekedési híd a meglévő úthálózathoz kapcsolódva,
  • nem épül új híd.

A további részletes vizsgálatra kiválasztott változatról a kérdőívet kitöltők véleménye alapján, az érintett kerületi önkormányzatokkal egyeztetve születik döntés.

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

PRATO DELLA VALLE / Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:06
10:33

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Nézőpontok/Történet

VILLA LA ROTONDA // Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:05
9:26

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.