Egyéb cikkek

XIII. kerületi városközpont az Árpád hídnál

1/7

XIII. kerület Városközpont

?>
XIII. kerület Városközpont
?>
XIII. kerület Városközpont
?>
XIII. kerület Városközpont
?>
XIII. kerület Városközpont
?>
XIII. kerület Városközpont
?>
XIII. kerület Városközpont
?>
1/7

XIII. kerület Városközpont

XIII. kerületi városközpont az Árpád hídnál
Egyéb cikkek

XIII. kerületi városközpont az Árpád hídnál

2008.03.06. 10:34

Rangsorolás nélküli díjban részesült 4. sorszámú, szerzői:BME Lakóépülettervezési TanszékKápolnás Gergely, Kőszeghy-Koncsag Flóra, Lepenye Zoltán, Perényi Tamás és Vincze László 

Rangsorolás nélküli díjban részesült 4. sorszámú, szerzői:
BME Lakóépülettervezési Tanszék
Kápolnás Gergely, Kőszeghy-Koncsag Flóra, Lepenye Zoltán, Perényi Tamás és Vincze László

 

XIII. kerület Városközpont
1/7
XIII. kerület Városközpont

XIII. kerület Városközpont
2/7
XIII. kerület Városközpont

XIII. kerület Városközpont
3/7
XIII. kerület Városközpont

XIII. kerület Városközpont
4/7
XIII. kerület Városközpont

XIII. kerület Városközpont
5/7
XIII. kerület Városközpont

XIII. kerület Városközpont
6/7
XIII. kerület Városközpont

 


Részletes bírálat:

A pályamű alapkoncepciója, hogy nem kíván a heterogén szétválasztott térnegyedekkel való kapcsolatra törekedni. A tervezési területen egy önálló „szoborszerű" épületet kíván elhelyezni, mely állásfoglalása szerint „origó"-ja lehet a tágabb értelembe vett tervezési területnek. A Bíráló Bizottság a pályaművet a hasonló alapállású tervek közül a legsikeresebb építészeti javaslatnak ítélte.

Az épület tömegformálása és arányrendszere izgalmas, egyedi megjelenést eredményez. A belső tér és a környezet vizuális kapcsolata a földszinteken és az emeleti szinteken kialakított nyílásokon keresztül biztosított. Ötletpályázati szinten a tartószerkezeti rendszer kidolgozása nem várható el, de a homlokzati karaktert biztosító ferde közel 50 méter magas pillérek szerepe nehezen érthető, és vizuális szerepük eltúlzott.

Környezetével való kapcsolat elsődlegesen a Metró szinttel való kapcsolatra irányul. A -1 szinten javasolt kereskedelmi funkció jól kapcsolódik a Metró aluljáróhoz. Biztosított ennek a szintnek a térszinttel való vizuális kapcsolata, azonban a parkra való feljutás lehetőségét növelni indokolt. A park szintjén viszonylag kevés vendéglátó létesítmény helyezkedik el, így várhatóan maga a park is üresebb és élettelenebb lesz, mint azt a látványtervek bemutatják. A belső udvar az agora funkció helyett inkább gazdagon fásított park benyomását kelti.

A parkoló férőhelyek száma (2785) kissé túlzott, a parkoló rámpák elhelyezése kedvező. Az autóbuszállások az Árboc utcában kapnak helyet, visszafordításukra nem gondol a terv. (Feltételezhető, hogy az Esztergomi úton át biztosított a kapcsolat.) A gyalogos kapcsolatok rendszere kidolgozott, alapvetően a metró aluljáró szinthez kapcsolódik, de gondol a kiterjesztett –2 gyalogos szinttel való összekötésre is. Új észak-déli gyalogos utat javasol az Árpád hidi lehajtó alatt, helyesen.

A csomópontról feltételezi, hogy hosszabb ideig jelenlegi formájában működik. Távlati javaslata a körforgalmú és a felszíni gyalogos mozgások fejlesztése.


A pályaművet a Bíráló Bizottság építészeti gondolatai, és annak színvonalas megfogalmazása miatt 2,6 millió forintos rangsorolás nélküli díjazásban részesíti.

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

ÁLLATSZOBROK // Egy hely + Építészfórum

2022.01.26. 13:30
00:07:33

A gyerekek nagy örömére az országban számos állatot ábrázoló alkotás található, melyek gyakran kvalitásosak ugyan, mégis kevésbé művészi kivitelükről, mint inkább cukiságukról ismertek. Az Egy hely mai részében több kedves állatszoborral ismerkedhetünk meg. 

A gyerekek nagy örömére az országban számos állatot ábrázoló alkotás található, melyek gyakran kvalitásosak ugyan, mégis kevésbé művészi kivitelükről, mint inkább cukiságukról ismertek. Az Egy hely mai részében több kedves állatszoborral ismerkedhetünk meg. 

Nézőpontok/Történet

SZABADSÁG HÍD // Egy hely + Építészfórum

2022.01.26. 13:27
00:07:16

Az eredetileg Ferenc József nevét viselő építmény a Főváros legrövidebb hídja, ám annál látványosabb. Az Egy hely mai részében az 1896-ban épült Szabadság híd izgalmas történetével ismerkedhetünk meg.

Az eredetileg Ferenc József nevét viselő építmény a Főváros legrövidebb hídja, ám annál látványosabb. Az Egy hely mai részében az 1896-ban épült Szabadság híd izgalmas történetével ismerkedhetünk meg.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk