Közélet, hírek

A miskolci Volán pályaudvar terveinek bemutatója

2001.03.02. 12:00

Cikkinfó

Szerzők:
Vincze János

Földrajzi hely:
Miskolc, Magyarország

Építészek, alkotók:
Puskás Péter

A forgalmi igényeknek hosszú távon is megfelelő központi Volán autóbusz-pályaudvar terveit mutatták be Miskolcon.A tervező építészek - Puskás Péter és Vincze János

A forgalmi igényeknek hosszú távon is megfelelő központi Volán autóbusz-pályaudvar terveit mutatták be Miskolcon.

A Borsod Volán Rt. 1969-ben épült Búza téri helyközi autóbusz pályaudvara elavult, felújítására sem érdemes már költeni. Az állomáson évente tizennégy millió ember fordul meg, egyre nagyobb a zsúfoltság, napi 1442 járat indítása mellett a kiszolgáló épület képtelen az utazók kulturált kiszolgálására. A miskolci központi autóbusz állomásról százhetvenhét településre negyvenöt másodpercenként indulnak járatok naponta, összesen 1074 kilométer útvonalon.
A tervező építészek - Puskás Péter és Vincze János – a Borsod Volán által rendelkezésükre bocsátott forgalmi adatok, igények és a városrendezési tervek kívánalmainak megfelelően készítették el a terveket és maketteket. Eszerint az új pályaudvar szintén a Búza téren a régi helyén épülne fel három, egymással kapcsolatban álló, henger alakú utasforgalmi épület – több szintes üvegpalota – melletti fedett peronokkal.
A négy párhuzamos peronsoron huszonkét indító és öt érkező állomás lesz. A Volán pályaudvar utasforgalmi részében kapnának helyet a pénztársorok, az információs rendszerek, üzletek, pénzváltó automaták, várótermek, a személyzeti helyiségek, valamint a számítógépes irányító központ. A buszok gyorsan elvégezhető javításaihoz egy kisebb jól felszerelt műhelyt is létrehoznának itt.
A Borsod Volán pályaudvara közvetlenül kapcsolódik a Miskolci Városi Közlekedési Rt. Búza téri helyi központi állomásához, melyre az építészek szerint szintén ráférne a rekonstrukció. Az új autóbusz pályaudvara még nincs meg a pénz. A felépítéshez szükséges fél milliárd forint előteremtésére megkezdődtek a tárgyalások, az összeg egy része saját erő lesz, a többit pedig hazai és európai uniós pályázatokon kívánják előteremteni. Ha az építkezést az idén megkezdhetik, 2002 végére elkészülhet a pályaudvar.

2001. február 27., kedd (MTI)

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

ÁLLATSZOBROK // Egy hely + Építészfórum

2022.01.26. 13:30
00:07:33

A gyerekek nagy örömére az országban számos állatot ábrázoló alkotás található, melyek gyakran kvalitásosak ugyan, mégis kevésbé művészi kivitelükről, mint inkább cukiságukról ismertek. Az Egy hely mai részében több kedves állatszoborral ismerkedhetünk meg. 

A gyerekek nagy örömére az országban számos állatot ábrázoló alkotás található, melyek gyakran kvalitásosak ugyan, mégis kevésbé művészi kivitelükről, mint inkább cukiságukról ismertek. Az Egy hely mai részében több kedves állatszoborral ismerkedhetünk meg. 

Nézőpontok/Történet

SZABADSÁG HÍD // Egy hely + Építészfórum

2022.01.26. 13:27
00:07:16

Az eredetileg Ferenc József nevét viselő építmény a Főváros legrövidebb hídja, ám annál látványosabb. Az Egy hely mai részében az 1896-ban épült Szabadság híd izgalmas történetével ismerkedhetünk meg.

Az eredetileg Ferenc József nevét viselő építmény a Főváros legrövidebb hídja, ám annál látványosabb. Az Egy hely mai részében az 1896-ban épült Szabadság híd izgalmas történetével ismerkedhetünk meg.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk