A verseny, amely láthatóvá teszi azt, ami valóban értékes – Klasszis TopDesign
A Klasszis Csoport által létrehozott, a Turizmus Online szervezésében megrendezett Klasszis TopDesign verseny célcsoportja az építészek, azon belül is a belsőépítészek köre. Kéry Balázs belsőépítésszel, a Kroki Stúdió alapító-társtulajdonosával, a verseny zsűrijének tagjával most sorra vesszük, miért érdemes egy tervezőnek megmérettetnie magát a versenyen.
Nemzetközi zsűri, igazi megmérettetés a szakmai porondon
Az idei, Klasszis TopDesign 2024 több szempontból is előnyös a tervezők számára: ez egy fontos szakmai verseny, amelyen elismert szaktekintélyek, külföldi sztárdesignerek is részt vesznek a pályázatok elbírálásában. Így a projektek megvalósítói és tervezői számára a részvétel és bemutatkozás lehetőséget kínál az elismerésre, a kreativitás és egyediség bemutatására, illetve a szakmai kapcsolatok építésére megbízókkal, más tervezőkkel, nemzetközi zsűritagokkal, amelyek új együttműködésekhez és projektekhez vezethetnek.
Marketing és publicitás
Mivel a szervező Klasszis Csoport rendelkezik mind általános, mind szakmai híroldalakkal való kapcsolatokkal, ezért a verseny kezdetétől a díjak átadásáig a folyamatos médiamegjelenés garantált, ami növelik a tervezők láthatóságát és ismeretségét a szakmai közösségben és a potenciális ügyfelek körében. A rendezők nemcsak saját felületeiken, hanem a médiában is hírt adnak az aktualitásokról, beszámolnak a verseny állásáról és természetesen a győztesekről – így széleskörben biztosított a publicitás a nevezőknek. A versenyen való sikeres szereplés növeli a tervező elismertségét és presztízsét a szakmán belül és kívül egyaránt.
Rejtett értékek bemutatására lehetőség
Nagyon sok rejtett érték van egy tervezési fázisban lévő vagy már megvalósult projekt kapcsán, sokszor olyan is, amiről nem is tudunk. A verseny egyik fontos célja ezek felfedezése. A tervezőknek ezáltal lehetősége van olyan helyeket bemutatni, amelyek új szempontokat és eredetiséget képviselnek. Ez nemcsak a tervezőnek jelent pozitívumot, hanem a versenynek is hasznos, mert olyan új témákat hozhatnak be, amelyek a versenyt is befolyásolják a jövőben. Egy konkrét példa erre, hogy a zsűri a szervezőkkel közösen idén létrehozta „Az év Klasszis cool-tour vidéki és városi helyszíne 2024" kiemelt kategóriát, ahol a hely értékei mellett a kulturális élet is aktívan megjelenik. A verseny során a zsűri külön figyelmet fordít arra, hogy egy pályázatban felfedezhető legyen az eredetiség, amiről egy hely felismerhetővé és megszerethetővé válik, élményt ad, de mellette harmóniában marad a környezetével.
A tematika jelentősége
A versenyen különböző kategóriákra lehet pályázni. Fontos, hogy egy pályázó mindig az adott kategória alapján állítsa össze a pályázatát, így sokkal jobban ki lehet bontani a lényegi elemeket.
Portfólió építés
A pályázati anyagok készítése és benyújtása segít a tervezőknek abban, hogy erősítsék és bővítsék portfóliójukat, amely kulcsfontosságú lehet jövőbeli munkák megszerzésében.
Visszajelzés és kritika
A pályázatok során kapott visszajelzések és kritikák értékes információkat nyújtanak a tervezők számára, amelyek segíthetnek szakmai fejlődésükben.
Arculattal való egység
Fontos szempont a pályázatoknál, hogy ne csak a design, hanem az a köré épülő arculat is egységes legyen. Az első benyomás, a térben való jelenlét után a részletek is számmítanak, például amikor egy étlapot a kezünkbe veszünk. Ezek együttesen határozzák meg az atmoszférát, azt, amit tovább viszünk, amit elmesélünk a helyről.
Önállóan vs. megbízóval közösen beadott pályázatok
A tervezők több módon pályázhatnak. Lehet önállóan, bármely kategóriát kiválasztva egyéni pályázatot beadni, vagy a megbízóval közösen benyújtani a pályamunkát. Az „év tervezője" kategóriában pedig – amely mindkét főkategóriában (Gasztro/Hotel) szerepel, több munkával lehet pályázni, amelyek közt lehet megvalósult, vagy megvalósulásra váró, tervezési fázisban lévő munka, és fontos, hogy teljes portfólióval is pályázhatnak tervezők, stúdiók.
Díjkiosztó gálán való részvétel
A további munkái során a verseny díjkiosztó gálája is segítheti a tervezőt, ahol a hazai pontozók mellett a nemzetközi zsűri is felvonul és ad át elismeréseket. A gálát – immár hagyományosan – mindig egy új, exkluzív helyszínen rendezik meg. A szervezők arra is figyelnek, hogy a díjkiosztó gála publicitása szintén kiemelt jelentőségű legyen.
További információ és jelentkezés a versenyre itt.