Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers
Közélet, hírek

Az érintettek megkérdezésével indul a Budai Fonódó villamoshálózat II. szakaszának tervezése

1/1

Indul a Budai Fonódó villamoshálózat II. szakaszának a tervezése

Hirdetés
?>
Indul a Budai Fonódó villamoshálózat II. szakaszának a tervezése
1/1

Indul a Budai Fonódó villamoshálózat II. szakaszának a tervezése

Az érintettek megkérdezésével indul a Budai Fonódó villamoshálózat II. szakaszának tervezése
Közélet, hírek

Az érintettek megkérdezésével indul a Budai Fonódó villamoshálózat II. szakaszának tervezése

2021.02.19. 12:10

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Budapest, Magyarország

A kormány 2020 nyarán döntött arról, hogy a 2010 és 2015 között Budapesten sikerrel megvalósított Budai Fonódó villamoshálózatot déli irányban, az egyetemek, új és meglévő városrészek kötöttpályás közösségi közlekedésének fejlesztése érdekében folytatni kívánja. A beruházás megvalósítását a Budapest Fejlesztési Központ folytatja.

A Budai Fonódó villamoshálózat II. szakasza a Szent Gellért teret köti össze a Budafoki út és a Dombóvári út kereszteződésével.

A tervezett vonal megállói:

Szent Gellért tér

Műegyetem rakpart
(Bertalan Lajos utca)

Petőfi híd
(átszállási lehetőség a 4-6 villamosra)

Pázmány Péter sétány

Rákóczi híd

Nádorkert
(Infopark) (átszállási lehetőség az 1-es villamosra és az elővárosi vonatokra)

Budafoki út
(átszállási lehetőség az 1-es villamosra és az elővárosi vonatokra, valamint a Budafok felé közlekedő buszjáratokra)

A végleges hálózatról a Budapesti Közlekedési Központ dönthet majd. A projekt keretében vizsgálják a vonal folytatásának a lehetőségét a Budafoki út és a Szerémi út környezetében lévő lakóterületek kiszolgálására.

A kérdőív célja olyan vélemények és javaslatok összegyűjtése, amelyek segíthetik a döntéselőkészítési tervezési folyamatot. A pontos nyomvonal és forgalmi kialakítás tervezése forgalmi modellezéssel és további közlekedési tervezési eszközök használatával történik, ezért a jelenlegi felmérés a villamosvonal környezetére fókuszál. A villamosvonal végleges kialakításáról a döntéselőkészítési tanulmányban megfogalmazott megállapítások alapján születik döntés.

A kérdőív az alábbi linkre kattintva érhető el.

forrás: BFK

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

PRATO DELLA VALLE / Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:06
10:33

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Nézőpontok/Történet

VILLA LA ROTONDA // Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:05
9:26

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.