Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers
Közélet, hírek

Bemutatták a Déli Körvasút mentén létrejövő újbudai zöldfolyosó tanulmányterveit

1/9

A vasút alatt több új átjáró is nyílik, az erre vonatkozó tájépítészeti javaslat látszik a terven a Sárbogárdi út felől. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 

A megújult Csonka János térre készült javaslat, a Fehérvári út mentén. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 

A Hamzsabégi út menti park a Mandarin lakópark térségében, szemmagasságban. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 

Az új vasúti híd miatt tágasabbá váló, új köztérrel kiegészülő Bartók Béla út - Hamzsabégi út - Tétényi út csomópont, a Bartók Béla útnál. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 

Az új vasúti híd miatt tágasabbá váló, új köztérrel kiegészülő Bartók Béla út - Hamzsabégi út - Tétényi út csomópont, a Bartók Béla útnál. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 

Az új vasúti híd miatt tágasabbá váló, új köztérrel kiegészülő Bartók Béla út - Hamzsabégi út - Tétényi út csomópont, a Bartók Béla útnál nyugatról. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 

A Budafoki úti - Bogdánffy utcai csomópont térsége. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 

A vasút mentén érdemi funkciókkal kiegészülő park tervei készülnek el a Budafoki út és a Fehérvári út közötti szakaszon. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 

A támfal a műtárgy üzemeltethetősége miatt nem zöldíthető közvetlenül, de a tervezők kidolgoztak erre egy javaslatot. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 

?>
A vasút alatt több új átjáró is nyílik, az erre vonatkozó tájépítészeti javaslat látszik a terven a Sárbogárdi út felől. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 
?>
A megújult Csonka János térre készült javaslat, a Fehérvári út mentén. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 
?>
A Hamzsabégi út menti park a Mandarin lakópark térségében, szemmagasságban. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 
?>
Az új vasúti híd miatt tágasabbá váló, új köztérrel kiegészülő Bartók Béla út - Hamzsabégi út - Tétényi út csomópont, a Bartók Béla útnál. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 
?>
Az új vasúti híd miatt tágasabbá váló, új köztérrel kiegészülő Bartók Béla út - Hamzsabégi út - Tétényi út csomópont, a Bartók Béla útnál. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 
?>
Az új vasúti híd miatt tágasabbá váló, új köztérrel kiegészülő Bartók Béla út - Hamzsabégi út - Tétényi út csomópont, a Bartók Béla útnál nyugatról. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 
?>
A Budafoki úti - Bogdánffy utcai csomópont térsége. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 
?>
A vasút mentén érdemi funkciókkal kiegészülő park tervei készülnek el a Budafoki út és a Fehérvári út közötti szakaszon. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 
?>
A támfal a műtárgy üzemeltethetősége miatt nem zöldíthető közvetlenül, de a tervezők kidolgoztak erre egy javaslatot. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 
1/9

A vasút alatt több új átjáró is nyílik, az erre vonatkozó tájépítészeti javaslat látszik a terven a Sárbogárdi út felől. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 

A megújult Csonka János térre készült javaslat, a Fehérvári út mentén. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 

A Hamzsabégi út menti park a Mandarin lakópark térségében, szemmagasságban. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 

Az új vasúti híd miatt tágasabbá váló, új köztérrel kiegészülő Bartók Béla út - Hamzsabégi út - Tétényi út csomópont, a Bartók Béla útnál. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 

Az új vasúti híd miatt tágasabbá váló, új köztérrel kiegészülő Bartók Béla út - Hamzsabégi út - Tétényi út csomópont, a Bartók Béla útnál. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 

Az új vasúti híd miatt tágasabbá váló, új köztérrel kiegészülő Bartók Béla út - Hamzsabégi út - Tétényi út csomópont, a Bartók Béla útnál nyugatról. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 

A Budafoki úti - Bogdánffy utcai csomópont térsége. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 

A vasút mentén érdemi funkciókkal kiegészülő park tervei készülnek el a Budafoki út és a Fehérvári út közötti szakaszon. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 

A támfal a műtárgy üzemeltethetősége miatt nem zöldíthető közvetlenül, de a tervezők kidolgoztak erre egy javaslatot. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 

Bemutatták a Déli Körvasút mentén létrejövő újbudai zöldfolyosó tanulmányterveit
Közélet, hírek

Bemutatták a Déli Körvasút mentén létrejövő újbudai zöldfolyosó tanulmányterveit

2022.01.26. 10:37

A közösségi tervezés segítségével kidolgozott tájépítészeti vázlatterveket online lakossági fórumon prezentálták, a részletesebb tervek várhatóan év végére készülnek el. 

Online lakossági fórumon prezentálták a Déli Körvasút mentén létesülő Újbudai zöldfolyosó közösségi tervezéssel készült tájépítészeti tanulmányterveit. Ahogy Vitézy Dávid Facebook-posztjából kiderül, a tervek a főváros XI. kerületében kialakuló hosszú, a Déli Körvasút mentén két oldalt a Budaörsi úttól a Dunáig húzódó zöld tengelyre vonatkozóan készültek, ehhez bevonták a helyben lakó érdeklődőket, az újbudai és a fővárosi önkormányzatot, valamint a BKK-t. A munkát a BFK és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. irányította. A most közzétett terveket a Lépték-Terv Tájépítész Iroda vezette konzorcium (tagjai az Utiber, a Közlekedés Kft. és a Viköti) jegyzi.

Vitézy Dávid bejegyzésében így foglalja össze a beruházást: "A Kelenföldtől Ferencvárosig tartó, a Dunát is keresztező vasúti szakasz kapacitásbővítése, tehát a Déli Körvasút megvalósítása elengedhetetlenül szükséges annak érdekében, hogy a jelenleg itt félóránként járó elővárosi vonatok tízpercenként vagy még sűrűbben közlekedhessenek. A meglévő kettő mellé ezért épül harmadik, egyes szakaszokon negyedik vágány, illetve három teljesen új vasútállomás, köztük egy Budán, a Kopaszi-gátnál Nádorkert néven. Hogy a jelentős építkezés után a vasút menti területek a legjobban szolgálják az itteniek mindennapjait, rendezett, zöld, a gyalogosok, kerékpárosok, sétálók, pihenők igényei szerint berendezett városi tereket kívánunk létrehozni - ez nem csak a ma is zöld Hamzsabégi úti szakaszt, hanem számos elhanyagolt, megközelíthetetlen vasút menti területet is érint." 

Az új vasúti híd miatt tágasabbá váló, új köztérrel kiegészülő Bartók Béla út - Hamzsabégi út - Tétényi út csomópont, a Bartók Béla útnál. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 
5/9
Az új vasúti híd miatt tágasabbá váló, új köztérrel kiegészülő Bartók Béla út - Hamzsabégi út - Tétényi út csomópont, a Bartók Béla útnál. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 

"Míg a tervezett zöldfolyosó központi része, a Hamzsabégi sétány évek óta az itt élők számára értékes zöldterületként, parkként funkcionál, addig a Budaörsi úttól a Dunáig tartó tengely eleje (a Hamzsabégi út zsákutcában végződő része) és vége (az Infopark előtti terület) ma inkább rendezetlen és funkcióhiányos terület. A tervezés érinti a vasúti töltés másik oldalát, a Sárbogárdi és Dombóvári utak környékét is, a két oldal között hiányzó összeköttetést pedig a vasúti beruházás részeként épülő gyalogos-kerékpáros átjárók teremtik meg. Ez a teljes terület válhat összefüggően parkosított, gyalogosan és kerékpárral kényelmesen bejárható, a szükséges helyeken forgalomcsillapított folyosóvá a jövőben. Kiemelt feladat a keresztező főutaknál humánus, élhető, zöld és városias teresedések kialakítása, akár a Bartók Béla úti csomópontra, akár a Csonka János térre, akár a Rákóczi híd budai hídfője alatti területre gondolunk" - részletezte Vitézy. 

A Budafoki úti - Bogdánffy utcai csomópont térsége. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 
7/9
A Budafoki úti - Bogdánffy utcai csomópont térsége. Munkaközi látványtervek: NIF/BFK/Lépték-Terv 

A tervezés során a tájépítészek szempontja volt a minél nagyobb zöldfelületek kialakítása, a természetes burkolatokat használata, a vízáteresztő felületek fontossága az egészséges vízgazdálkodás érdekében, a jelenleginél kevesebb burkolt felület, valamint a visszafogott, a maihoz képest nem bővített közparki funkciók megteremtése.

A BFK vezérigazgatója arról is tájékoztatott, hogy a környezetrendezés jelentős részben csak a vasútfejlesztés után történik meg, hiszen számos érintett terület a kivitelező felvonulási területe lesz. A Déli Körvasút fejlesztése a megkötött kivitelezői szerződés szerint 2027 végéig tart.

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

PRATO DELLA VALLE / Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:06
10:33

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Nézőpontok/Történet

VILLA LA ROTONDA // Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:05
9:26

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.