Nézőpontok/Kritika

Építészet és oktatás

1/2

Építészet és oktatás - a BME Építőművészeti Doktori Iskola tanulmánykötete 2015/16

Hirdetés
?>
Építészet és oktatás - a BME Építőművészeti Doktori Iskola tanulmánykötete 2015/16
?>
1/2

Építészet és oktatás - a BME Építőművészeti Doktori Iskola tanulmánykötete 2015/16

Építészet és oktatás
Nézőpontok/Kritika

Építészet és oktatás

2017.02.17. 12:13

A BME Építőművészeti Doktori Iskolában folyó kutatások tematikus évek keretén belül szerveződnek. A kötet a legutóbbi év kutatásáról ad számot, amelyben az építészet és annak oktatása kapcsolatát vizsgálták a doktori képzés résztvevői. A témát különösen aktuálissá teszik az építész szakma és környezetének gyors változásai, amelyek folyamatos reflexiót és innovatív válaszokat igényel(né)nek az intézményektől.

Építészet & oktatás - a BME Építőművészeti Doktori Iskola tanulmánykötete 2015/16


A BME Építőművészeti Doktori Iskolában folyó kutatások tematikus évek keretén belül szerveződnek. E modellkutatások, egyrészt bevezetik a tervezői habitusú doktoranduszokat az építészeti kutatás alapvető módszertani kérdéseibe, másrészt olyan témákra fókuszálnak, amelyek aktuálisak és amelyektől koherens végeredmény várható.


Építészet és oktatás - a BME Építőművészeti Doktori Iskola tanulmánykötete 2015/16
1/2
Építészet és oktatás - a BME Építőművészeti Doktori Iskola tanulmánykötete 2015/16




A kötet a legutóbbi tematikus év kutatásáról ad számot, amelyben az építészet és annak oktatása kapcsolatát vizsgálták a doktori képzés résztvevői. A témát különösen aktuálissá teszik az építész szakma és környezetének gyors változásai, amelyek folyamatos reflexiót és innovatív válaszokat igényel(né)nek az intézményektől. A kötet szerzői alapvetően a doktori iskola hallgatói, akik maguk is részt vesznek az építészetoktatásban. A vizsgált témák az egyéni érdeklődésnek megfelelően alakultak, és széles spektrumot fognak át. A szakmához szükséges képességekkel, azok átadásával és elsajátításával éppúgy foglalkoztak, mint azokkal az eszközökkel, amelyek a tervezés és az építészeti kommunikáció nélkülözhetetlen médiumai. Beszámolnak saját maguk által szervezett oktatási kísérletekről vagy a digitális eszközök használatáról és az ezzel összefüggő új térhasználati módokról is. A hosszabb tanulmányokat rövidebb szövegek egészítik ki, amelyek nemzetközi építészképző műhelyeket mutatnak be vagy épp hallgatói véleményeket villantanak fel a BME építészoktatásáról.

Könyvbemutató február 22-én a FUGA-ban

 

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Mozgásjavító Általános Iskola épülete // Egy Hely + Építészfórum

2024.09.11. 11:36
10:30

Az Egy hely Lajta Béla egyik első, 1908-ban megvalósult nagyszabású zuglói épületének történetét mutatja be, mely korábban sokáig a Vakok Intézeteként, de átmenetileg hadi kórházként és zsidó menekültek táborhelyeként is működött. A monumentális, nyers téglatömeget sokféle, részletes motívumrendszer gazdagítja: kerítésbe komponált költemények strófái, állatfigurák, népművészeti motívumok, pásztorfaragások és életfamotívumok.

Az Egy hely Lajta Béla egyik első, 1908-ban megvalósult nagyszabású zuglói épületének történetét mutatja be, mely korábban sokáig a Vakok Intézeteként, de átmenetileg hadi kórházként és zsidó menekültek táborhelyeként is működött. A monumentális, nyers téglatömeget sokféle, részletes motívumrendszer gazdagítja: kerítésbe komponált költemények strófái, állatfigurák, népművészeti motívumok, pásztorfaragások és életfamotívumok.

Nézőpontok/Történet

Japánkert // Egy hely + Építészfórum

2024.09.11. 11:35
10:27

Mamutfenyő, botanikus kert, szőlőültetvény, fűszernövények, sövénylabirintus, torii kapu, teaház, tórendszer, szigetek, szent hegy, japánkert. Az Egy hely a Varga Márton Kertészeti és Földmérési Technikum és Kollégium zuglói tankertjét mutatja be.

Mamutfenyő, botanikus kert, szőlőültetvény, fűszernövények, sövénylabirintus, torii kapu, teaház, tórendszer, szigetek, szent hegy, japánkert. Az Egy hely a Varga Márton Kertészeti és Földmérési Technikum és Kollégium zuglói tankertjét mutatja be.