Építészfesztivál: Future Perfect / 07.01.-07.03. / Építészfesztivál: Future Perfect / 07.01.-07.03. / Építészfesztivál: Future Perfect / 07.01.-07.03. / Építészfesztivál: Future Perfect / 07.01.-07.03. / Építészfesztivál: Future Perfect / 07.01.-07.03. / Építészfesztivál: Future Perfect / 07.01.-07.03. /
Közélet, hírek

Földalatti beszélgetések/3 - Kopaszi gát, "Fedett vízi élménypark"

1/8

?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
1/8

Földalatti beszélgetések/3 - Kopaszi gát,
Közélet, hírek

Földalatti beszélgetések/3 - Kopaszi gát, "Fedett vízi élménypark"

2004.12.02. 13:29

Harmadik alkalommal zajlott le az epiteszforum.hu szervezésében az Erzsébet téren a Földalatti beszélgetések szakma, politika, gazdaság és közélet viszonyát firtató rendezvénye.

Harmadik alkalommal zajlott le az epiteszforum.hu szervezésében az Erzsébet téren a Földalatti beszélgetések szakma, politika, gazdaság és közélet viszonyát firtató rendezvénye. A sorozat keretében a közelmúltban lezárult, jelentős változásokat és beruházásokat előrevetítő pályázatok díjazott és érdekesnek ítélt munkái kerülnek terítékre, és a prezentációk után szó kerül a beruházások utóéletéről, a tervezés folytatásáról és következményeiről.

A november 29-i estén a szakmailag igen sikeresnek ítélt Kopaszi gát - Fedett vízi élménypark projekt díjazott pályamunkáit vitatták meg a jelenlévők. A program a Belvároshoz közel eső, egykor igen népszerű, mára azonban lepusztult terület rehabilitációját tűzte ki célul, a kerületi önkormányzat és két befektető cég (Eravis Ingatlanforgalmazó Rt., Arago Befektetési Holding Rt.) közös beruházásának keretében.

Mint ismeretes, az egyértelműen kiemelkedő színvonalú pályázat folytatásával kapcsolatban kétségek merültek fel - mint más esetben annyiszor, itt sem egyértelmű, hogy az első díjat nyert csapat (Kapy Jenő DLA, Kalmár László, Zsuffa Zsolt, Murka István) folytathatja a tervezést.

Az este a díjazott pályaművek bemutatásával kezdődött, az első díjat nyertek mellett a megosztott díjat nyert két másik: Turányi Gábor DLA és munkatársai, valamint a projektre alapított Öböl Art Konzorcium (Szécsényi Építőipari Rt., EEA Budapest Kft.) munkáit prezentálták a pályázók. A felvezetést Kapy Jenő 'Projektvilág és információs hálózat az építészetben' című rövid előadása követte, amelyben a magyarországi nagy beruházásokról szerzett ismereteit foglalta össze.

A három díjazott pályamunka három markánsan különböző hozzáállást mutatott fel a terület továbbfejlesztésében: az első díjazott a földnyelvet alig érintő, a helyi, kisléptékű építkezés térbeli struktúráját folytató és az üzleti funkciók mellett alapvetően továbbra is mindenki számára hozzáférhető tér- és parkrendszert vázolt fel. Az Öböl Art Konzorcium munkája a vízi élménypark témakörét dinamikusabb, a mai világvárosi kultúrát megcélzó formavilággal közelítette meg, Turányi Gábor pályamunkája pedig a korábbi építkezések karakterét megidéző beavatkozást javasolt.

A bírálók értékelési szempontjait is bemutatva Skardelli György, a zsűri tagja elemezte a pályaműveket és az azok által felvetett, a helyszín identitását és a magyar építészet lehetséges megújulását vizsgáló kérdéseket. Mint a jelenlévő összes zsűritag, ő is megerősítette, hogy a befektetőknek az első díjas pályaművet javasolja megépíteni.

A befektető Öböl XI. Kft. tulajdonosának képviselője megerősítette, hogy - ahogy a kiírásban is benne volt - az első három helyezettel tárgyalnak tovább, és később döntenek a végleges megbízásról, de erre vonatkozó konkrét időpontot nem jelölt meg. A kerület főépítésze zsűritagként és a másik résztulajdonos kerületi önkormányzat képviselőjeként szintén az első helyezett mellett érvelt, ugyanakkor kijelentette, hogy egy ekkora beruházás esetén nem vitatható el a döntés joga a beruházótól. A pályázatkiírásból felolvasott, a Kamara tervpályázati szabályzatára hivatkozó szövegrészlet viszont nem deklarálta egyértelműen sem az egyik, sem a másik verziót: kötelezővé tette a 'díjazottal' való szerződést a projekt egészére vagy részére.

A kialakult helyzetről szóló vitában több hozzászóló kifogásolta, hogy tulajdonképpen a nem teljesen tisztán kommunikált, akár másodiknak is nevezhető fordulóban dől majd el, hogy ki lesz a nagyjából húszmilliárdos projekt tervezésével megbízott tervező csapat.

Szemerey Samu


Meghívottak:
Schneller István dr., Budapest főépítésze; Schreffel János, a XI. kerület főépítésze; Szalay Zoltán, az Öböl XI. Kft. ügyvezetője; Skardelli György építész, a zsűri tagja

Az I. díjban részesült pályamű szerzői: Kapy Jenő DLA, Kalmár László, Zsuffa Zsolt, Murka István
A két, megosztott díjban részesült pályamű szerzői: Turányi Gábor DLA és munkatársai
valamint az
Öböl Art Konzorcium: Birkás Gábor / Szécsényi Építőipari Rt., Z. Halmágyi Judit / EEA Budapest Kft.

Házigazda: Pásztor Erika Katalina és Vargha Mihály

8/8

1/8

2/8

3/8

4/8

5/8

6/8

7/8


epiteszforum.hu a pódiumon
földalatti beszélgetések háromhetente hétfőn hatkor a Gödör Klubban, az Erzsébet téren
Támogató az Országos Lakás- és Építésügyi Hivatal
Partnerek: hap galéria, N&n galéria, Élet és Irodalom

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

ÁLLATSZOBROK // Egy hely + Építészfórum

2022.01.26. 13:30
00:07:33

A gyerekek nagy örömére az országban számos állatot ábrázoló alkotás található, melyek gyakran kvalitásosak ugyan, mégis kevésbé művészi kivitelükről, mint inkább cukiságukról ismertek. Az Egy hely mai részében több kedves állatszoborral ismerkedhetünk meg. 

A gyerekek nagy örömére az országban számos állatot ábrázoló alkotás található, melyek gyakran kvalitásosak ugyan, mégis kevésbé művészi kivitelükről, mint inkább cukiságukról ismertek. Az Egy hely mai részében több kedves állatszoborral ismerkedhetünk meg. 

Nézőpontok/Történet

SZABADSÁG HÍD // Egy hely + Építészfórum

2022.01.26. 13:27
00:07:16

Az eredetileg Ferenc József nevét viselő építmény a Főváros legrövidebb hídja, ám annál látványosabb. Az Egy hely mai részében az 1896-ban épült Szabadság híd izgalmas történetével ismerkedhetünk meg.

Az eredetileg Ferenc József nevét viselő építmény a Főváros legrövidebb hídja, ám annál látványosabb. Az Egy hely mai részében az 1896-ban épült Szabadság híd izgalmas történetével ismerkedhetünk meg.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk