Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers
Közélet, hírek

Múzeum lesz Melnyikov és Sukov híres buszgarázsából

1/3

A Konsztantyin Melnyikov és Vlagyimir Sukov tervezte Novorjazanyszkaja utcai autóbuszgarázs (1926-1929). Fotó: Arss, via Wikimedia Commons

A Konsztantyin Melnyikov és Vlagyimir Sukov tervezte Novorjazanyszkaja utcai autóbuszgarázs (1926-1929). Fotó: Arss, via Wikimedia Commons

A Konsztantyin Melnyikov és Vlagyimir Sukov tervezte Novorjazanyszkaja utcai autóbuszgarázs (1926-1929). Fotó: Arss, via Wikimedia Commons

Hirdetés
?>
A Konsztantyin Melnyikov és Vlagyimir Sukov tervezte Novorjazanyszkaja utcai autóbuszgarázs (1926-1929). Fotó: Arss, via Wikimedia Commons
?>
A Konsztantyin Melnyikov és Vlagyimir Sukov tervezte Novorjazanyszkaja utcai autóbuszgarázs (1926-1929). Fotó: Arss, via Wikimedia Commons
?>
A Konsztantyin Melnyikov és Vlagyimir Sukov tervezte Novorjazanyszkaja utcai autóbuszgarázs (1926-1929). Fotó: Arss, via Wikimedia Commons
1/3

A Konsztantyin Melnyikov és Vlagyimir Sukov tervezte Novorjazanyszkaja utcai autóbuszgarázs (1926-1929). Fotó: Arss, via Wikimedia Commons

A Konsztantyin Melnyikov és Vlagyimir Sukov tervezte Novorjazanyszkaja utcai autóbuszgarázs (1926-1929). Fotó: Arss, via Wikimedia Commons

A Konsztantyin Melnyikov és Vlagyimir Sukov tervezte Novorjazanyszkaja utcai autóbuszgarázs (1926-1929). Fotó: Arss, via Wikimedia Commons

Múzeum lesz Melnyikov és Sukov híres buszgarázsából
Közélet, hírek

Múzeum lesz Melnyikov és Sukov híres buszgarázsából

2020.02.18. 10:33

Cikkinfó

Szerzők:
Kovács Dániel

Földrajzi hely:
Moszkva, Oroszország

Építészek, alkotók:
Konsztantyin Melnyikov, Vlagyimir Suhov

Címkék:
külföld

A Moszkvai Közlekedési Múzeum költözik be a szovjet avantgárd építészet egyik csúcsművébe, ha elkészül a felújítás. Az építész Konsztantyin Melnyikov és a statikus Vlagyimir Sukov legendás, 1929-ben átadott „Patkó-garázsa" a Novorjazanyszkaja utcában egészen a közelmúltig a moszkva tömegközlekedés buszflottájának adott helyet. 

A látványos téglaépületben, amelyet a szovjet modernizmus legfontosabb művei között tartanak számon, 2015 óta zajlanak a helyreállítási munkák – írja az orosz TheCity magazin. Ez volt a második garázs, amelyet Melnyikov, az oroszországi avantgárd talán legismertebb mestere a húszas években gyorsan megújuló moszkvai tömegközlekedésnek tervezett – bár eredetileg teherautógarázsnak készült, 110 jármű számára. Az 1926-1927 között elkészült Bakmetyevszkij utcai garázshoz képest azonban ez a telek adottságai miatt valamivel hagyományosabb megformálású. 

A Konsztantyin Melnyikov és Vlagyimir Sukov tervezte Novorjazanyszkaja utcai autóbuszgarázs (1926-1929). Fotó: Arss, via Wikimedia Commons
1/3
A Konsztantyin Melnyikov és Vlagyimir Sukov tervezte Novorjazanyszkaja utcai autóbuszgarázs (1926-1929). Fotó: Arss, via Wikimedia Commons

A háromszög alakú területen Konsztantyin Melnyikov és Vlagyimir Suhov patkó alaprajzú épületet helyezett el, amelynek külső és belső ívén, sugárirányban tolatással parkolnak a járművek. A balesethelyzetet elkerülendő az épület belső útja egyirányú: a patkó egyik végén van a behajtási kapu, a másikon a kihajtásé, amelyeket a navigáció megkönnyítése érdekében Melnyikov egy ékszerű homlokzati kitüremkedésre ültetett rá. 

Az évek óta üresen álló épületben 2020. január 28-án rendezték a múzeum „megnyitó-előzetesét" – ez volt az első alkalom, hogy a garázs hivatalosan is látogathatóvá vált a nagyközönség számára. Alekszej Sziszojev zeneszerző és Filipp Grigorjan rendező immerzív színházi munkája az épület életét vázolta fel egy nagyszabású hang- és fényinstallációban, egészen napjainkig. Most az épület újra zárva van, és várhatóan még évekig, a felújítás befejezéséig így is marad. A megnyitást követően a Moszkvai Közlekedési Múzeum 300 járművét mutatják majd be itt – köztük az épülettel egykorú buszokat és villamosokat. 
 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

PRATO DELLA VALLE / Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:06
10:33

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Nézőpontok/Történet

VILLA LA ROTONDA // Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:05
9:26

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.