Épületek/Középület

Regionális Felsőoktatási Forrásközpont, Szombathely

1/15

?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
?>
1/15

Regionális Felsőoktatási Forrásközpont, Szombathely
Épületek/Középület

Regionális Felsőoktatási Forrásközpont, Szombathely

2006.11.16. 10:13
MÉD

Projektinfó

Regionális Felsőoktatási Forrásközpont

Építés éve:
2006

Stáblista

Beruházó: Berzsenyi Dániel Főiskola
Generáltervező: Puhl Antal Építész Irodája Kft.
Építész tervező: Puhl Antal DLA, Dajka Péter építészek 
Építész munkatársak: Buzder Lantos Zsófia, Füzesi Katalin, Szász Judit
Generálkivitelező: KÉSZ Közép-Európai Építő és Szerelő Kft. Nyugat-Dunántúli Főmérnöksége
Generál termelési főmérnök: Gilicz Ferenc
Generál építésvezető: Dukkon Mikós
Beszerzési mérnök: Szabó Eszter
Gépész szakági építésvezető: Gyémánt Tibor
Épületvillamossági építésvezető: Moharos Péter
Műszaki asszisztens: Nagy Anita
Statika: Hampl Építész Iroda Kft. - Hampl Róbert okl. építész, statikus
Gépészet: Oltvai Gépész Stúdió - Oltvai András okl. gépész
Elektromosság: Provill Kft - Kovács György okl. elektromérnök
Geotechnika: Vasi Geotechnika Kft. - Mészáros Ferenc
Felvonó: Schindler Hungária Kft.
Nyílászáró konzulens: Dömötör Álmos

MÉD:

Letölthető dokumentumok:

Több mint 1,4 milliárdos ráfordítással, magántőke bevonásával épült fel Szombathelyen a Berzsenyi Dániel Főiskolán a könyvtárt, az informatikai részleget és az új hallgatói aulát is magában foglaló regionális felsőoktatási forrásközpont. Építész tervező: Puhl Antal DLA, Dajka Péter.  

2003. őszén az Oktatási Minisztérium országos, nyilvános, titkos tervpályázatot írt ki a Szombathelyi Berzsenyi Dániel Főiskola könyvtárának megtervezésére. A fenti pályázaton a Puhl Antal Építész Irodája Kft I. díjat nyert, melyhez a megbízás is kapcsolódott.

A tervezés kapcsán tartott egyeztetésekkor alakult ki pontosan a tervezési program, mely már egy Felsőoktatási Regionális Forrásközpontról szólt. Ez tartalmaz egy könyvtárat, egy multimédiafejlesztő központot, valamint aulát.

1/15

A tervezett forrásközpont helyszíne a Berzsenyi Dániel Főiskola meglévő épületei által határolt területen lett kijelölve, illetve azoknak bővítésével, részbeni átépítésével hozható létre.

A tervezett új szárny, a bővítés alapvetően két funkcióból áll, melyeket az aula kapcsol a B és a C épületekhez. A Felsőoktatási regionális forrásközpont (FRK) egyik része a könyvtár, benne a tanulás egyéni és közösségi tereivel, másik része a multimédiafejlesztő központ.

A forrásközpont egyszerre biztosítja a klasszikus, de az informatika segítségével megújított könyvtári szolgáltatásokat, valamint lehetőséget biztosít új felsőoktatási tanulási stratégia kialakítására, a tanulás egyéni és közösségi tereivel, valamint a multimédia-fejlesztő és e-learning központtal.

11/15

A központ egyidejűleg tudja biztosítani:

  • a hallgatói közösségi terek kialakítását, mely egyidejűleg szolgálja az oktatás, a kultúra és a közösségi lét alakítását,
  • az új tanulási technikák – e-learning, távoktatás - fejlesztését, megvalósítását, nemzetközi projektek lebonyolítását, az eredmények tesztelését, közkinccsé tételét, laboratóriumok létrehozását, a fejlesztést és kutatást, valamint új tananyagok létrehozását.
  • Az elektronikus források beszerzése, a tartalomszolgáltatás könyvtáros menedzseri feladat, az informatika hátteret, műhelyt, eszközöket és új módszereket biztosít hozzá.
  • az információs technológia térhódításával megváltozott funkciójú könyvtár és információs központ korszerű szolgáltatásait, a szolgáltatás tereinek és a meglévő humán erőforrás egy épületbe integrálását, az önálló és csoportos tanulói terek megtöbbszörözését,
  • a hallgatói lét emberközpontú, élethosszig tartó tanulásra felkészítő, esztétikus környezetének megteremtését.

14/15

Miután a technika fejlődése olyan rohamos – és pontosan nem meghatározható a forrásközpontok fejlődési iránya-, szükségszerű egyrészt a terek rugalmas kialakítása (mely követni tudja a funkcionális arányok változását, új funkciók megjelenését) illetve az olvasó- és munkahelyek számítógép fogadására alkalmas kialakítása. Ezért olyan épületet terveztünk, melynek egy fix „központi magja" van, mely az állandó funkciókat tartalmazza. A körülötte lévő terek bármikor átrendezhetők, folyamatosan követni tudják a változást.

Kész Kft.

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Mozgásjavító Általános Iskola épülete // Egy Hely + Építészfórum

2024.09.11. 11:36
10:30

Az Egy hely Lajta Béla egyik első, 1908-ban megvalósult nagyszabású zuglói épületének történetét mutatja be, mely korábban sokáig a Vakok Intézeteként, de átmenetileg hadi kórházként és zsidó menekültek táborhelyeként is működött. A monumentális, nyers téglatömeget sokféle, részletes motívumrendszer gazdagítja: kerítésbe komponált költemények strófái, állatfigurák, népművészeti motívumok, pásztorfaragások és életfamotívumok.

Az Egy hely Lajta Béla egyik első, 1908-ban megvalósult nagyszabású zuglói épületének történetét mutatja be, mely korábban sokáig a Vakok Intézeteként, de átmenetileg hadi kórházként és zsidó menekültek táborhelyeként is működött. A monumentális, nyers téglatömeget sokféle, részletes motívumrendszer gazdagítja: kerítésbe komponált költemények strófái, állatfigurák, népművészeti motívumok, pásztorfaragások és életfamotívumok.

Nézőpontok/Történet

Japánkert // Egy hely + Építészfórum

2024.09.11. 11:35
10:27

Mamutfenyő, botanikus kert, szőlőültetvény, fűszernövények, sövénylabirintus, torii kapu, teaház, tórendszer, szigetek, szent hegy, japánkert. Az Egy hely a Varga Márton Kertészeti és Földmérési Technikum és Kollégium zuglói tankertjét mutatja be.

Mamutfenyő, botanikus kert, szőlőültetvény, fűszernövények, sövénylabirintus, torii kapu, teaház, tórendszer, szigetek, szent hegy, japánkert. Az Egy hely a Varga Márton Kertészeti és Földmérési Technikum és Kollégium zuglói tankertjét mutatja be.