Technológia

Zümmög a gépház — hőszivattyú gépészeti akna, a hangelnyelés javítása után

1/4

Debreceni Nemzetközi Iskola, fotó a Knauf hozzájárulásával

?>
Debreceni Nemzetközi Iskola, fotó a Knauf hozzájárulásával
?>
Debreceni Nemzetközi Iskola, fotó a Knauf hozzájárulásával
?>
Debreceni Nemzetközi Iskola, fotó a Knauf hozzájárulásával
?>
Debreceni Nemzetközi Iskola, fotó a Knauf hozzájárulásával
1/4

Debreceni Nemzetközi Iskola, fotó a Knauf hozzájárulásával

Zümmög a gépház — hőszivattyú gépészeti akna, a hangelnyelés javítása után
Technológia

Zümmög a gépház — hőszivattyú gépészeti akna, a hangelnyelés javítása után

2020.09.30. 14:07

Cikkinfó

Cég, szervezet:
Knauf

Termék, technológia:
szigetelés

A Debreceni Nemzetközi Iskola épület együttesének hűtési/fűtési rendszereit kiszolgáló ún. folyadékhűtő gépház zajszigetelése elengedhetetlen volt a környező lakóépületek zajhatás elleni védelméhez.

A lakókörnyezet nyugalmának megőrzése természetesen alapvető szempont volt a zajcsökkentési rendszer létesítése során, de nem mellékes az sem, hogy megfelelő hangszigetelés hiányában a környezetvédelmi hatóság megtilthatja a hűtő/fűtő rendszer használatát. Fokozott a zajcsökkentési igény, ha a gépek üzemeltetése az éjszakai órákban is várható.

Debreceni Nemzetközi Iskola, fotó a Knauf hozzájárulásával
2/4
Debreceni Nemzetközi Iskola, fotó a Knauf hozzájárulásával

A tervezési adatok ismeretében javasoltuk, majd a szaktervező tervező jóváhagyta - a kétrétegű Tektalan 037/2 termék beépítését, 75 mm vastagságban.

A kőzetgyapot maggal, fagyapot kéreggel készülő Tektalan 037/2 kompozit tábla hangelnyelése kiemelkedő, a jellemző paraméterek alapján a célnak legjobban megfelelőt választották.

Hangelnyelési tényezői táblázat MSZ EN ISO 11654 szerint:

aw (súlyozott hangelnyelési tényező): 0,95

NRC érték (Noise Reduction Coefficient): 0,90

A szigetelés kivitelezése során fontos volt az időjárásállóság megteremtése. A Tektalan lapokat a felső síkjukon elhelyezett bádogozással védik meg a csapadéktól, mivel a gépház a tervek szerint felülről nyitott lesz, tűzihorganyzott járdarács fedéssel.

Debreceni Nemzetközi Iskola, fotó a Knauf hozzájárulásával
1/4
Debreceni Nemzetközi Iskola, fotó a Knauf hozzájárulásával

A táblákat vasbeton falra, illetve OSB lapra kellett rögzíteni. A beton felületre DHM dűbelt míg az OSB rögzítéshez Reisser csavart, alátéttel kiegészítve alkalmaztak. A lapok rögzítését követően javaslatunk szerint festés/lakkozás indokolt lehet a táblák időjárásállóságának növelésére. A hangelnyelés megtartása érdekében fontos viszont a lapok porózus felületének megőrzése, tehát sűrű diszperziós festés szóba sem jöhet, csak hidrofóbizáló alapozó, vagy a gyártó által előírt mennyiségű diszperziós homlokzati festék

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk