// EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15. // EDGE Architecture Festival Budapest // EDGE Award nevezési határidő: május 15.
Nézőpontok/Történet

Analóg digitális: Kőszeghy Flóra kiállítása a Fugában

1/9

ELASOUSE

HENS

TROP

ELASOUSE

LEVIPOUSE UNSTROUDE OBJECTIVES MOVE IN II. MOVE IN I. VACUUM HENS

LEVIPOUSE

LEVIPOUSE

LOUSE

HENS FLUIDUUM

?>
ELASOUSE
?>
HENS
?>
TROP
?>
ELASOUSE
?>
LEVIPOUSE
UNSTROUDE
OBJECTIVES
MOVE IN II.
MOVE IN I.
VACUUM
HENS
?>
LEVIPOUSE
?>
LEVIPOUSE
?>
LOUSE
?>
HENS
FLUIDUUM
1/9

ELASOUSE

HENS

TROP

ELASOUSE

LEVIPOUSE UNSTROUDE OBJECTIVES MOVE IN II. MOVE IN I. VACUUM HENS

LEVIPOUSE

LEVIPOUSE

LOUSE

HENS FLUIDUUM

Analóg digitális: Kőszeghy Flóra kiállítása a Fugában
Nézőpontok/Történet

Analóg digitális: Kőszeghy Flóra kiállítása a Fugában

2023.10.14. 11:23

Nem ritka napjainkban a digitalizációról beszélni, akár olyan értelemben, mint tárgyak, dokumentumok, emlékek beszkennelése, analóg dolgok digitális térbe való átültetése. ELASTIC SCALE című kiállításán Kőszeghy Flóra megfordítja a kérdést: mi történik, ha a digitálist analogizáljuk? A művészet célja feltenni azokat a kérdéseket, amiket hétköznap nem merünk feltenni, elgondolkoztatni olyasmin, amin nem töprengenénk. Talán ez a hozzáállás segít megérteni a másik irányt is. Mi történik a digitalizáció során?

Miért hozzuk vissza a fizikai valóságba azokat a dolgokat, amelyek a digitális kor sajátjai? Miért digitalizáljuk azokat a dolgokat, amelyeket a kézműves vagy az ipari kor hozott életre? Bután néz ki egy lila-fekete kitöltés a valóságban, olyan esetlen, és megdöbbentő. De talán ugyanilyen bután néz ki a kézműves fonott kosár a képernyőn is. 

HENS
2/9
HENS

A kiállítás egyik gerince a 3D-s virtuális világ vászonra feszítése 2D-s festmény formájában, analóg művészeti eszközökkel feldolgozva. A festmények korábban is a valós 3D-s világot ábrázolták a vásznon, most a különbség csak a 3D-s világ természete. A valós helyett a virtuális világ kerül ábrázolásra.

LEVIPOUSE
UNSTROUDE
OBJECTIVES
MOVE IN II.
MOVE IN I.
VACUUM
HENS
5/9
LEVIPOUSE UNSTROUDE OBJECTIVES MOVE IN II. MOVE IN I. VACUUM HENS

Azt sokszor vizsgáljuk, hogy a számítógép kreatív-e. Vagy éppen, hogy képes-e műalkotásokat létrehozni a valóságból inspirálódva. De talán itt az ideje vizsgálni, hogy mi az ember számára a számítógép, a virtuális világ. Nem csak azt, hogy mi a számítógép számára a valóság és, hogy a gép hogyan reprezentálja a mi valóságunkat. Mi hogyan reprezentáljuk a számítógép valóságát? 

Mit jelent számunkra az üres kitöltés? Vagy az emberi arányokhoz képest hatalmas vagy miniatűr közeg? Van bármi jelentése egy programkódnak a fizikai valóságban? Érvényesek a számítógép reprezentációi a valós térben? Van valamilyen valós jelentésük? 

LOUSE
8/9
LOUSE

Van értelme a két valóságot egymásból eredeztetni? 

Míg a virtuális térben minden, ami digitalizált elérhető a decentralizált rendszerben a megfelelő eszköz segítségével bárhonnan a világon, addig a Fugában látható kiállítás egy centralizált helyre gyűjt minden olyan jelenséget, mely egyébként bárhol elérhető. A digital twin esetében a lényeg a megmaradó kapcsolat a virtuális modell és a megépült alkotás között, ám jelen esetben tudatosan kerül elválasztásra a két világ Kőszeghy Flóra kiállításában.

ELASOUSE
4/9
ELASOUSE

A kiállítás a számtalan felmerülő kérdés közül a léptékre helyezi a hangsúlyt, s talán a léptéken belül is annak következmények nélküli változtathatóságára. S megmutatja, milyen, amikor a valóságban kimerevítünk egy nagyítást vagy kicsinyítést. Mi történik, amikor a lépték nem olyan könnyen változik? 

LEVIPOUSE
7/9
LEVIPOUSE

A megannyi lehetséges olvasat közül az Elastic Scale arra is ráébreszti a nézőt, hogy ami a képernyőn egy gyorsan módosítható elképzelés, a valóságban örök nyom is lehet.

A kiállítás analogizált digitális tárgyakat és képeket tár a látogató elé a valós virtualitásban. Kérdéseket vet fel és elgondolkodásra sarkall. 

 

Bognár Melinda

 

A kiállítás 2023. szeptember 13. és október 8. között volt látogatható a Fugában.

Kurátor: Muladi Brigitta.

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

PRATO DELLA VALLE / Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:06
10:33

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Nézőpontok/Történet

VILLA LA ROTONDA // Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:05
9:26

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.