építészet : környezet : innováció

Brückner Dóra [9]

Kálvin tér: az időalagút

A Belváros délkeleti sarkában különös időkapszula került a föld alá. A 3-as és a 4-es metró állomásainak közel 40 évnyi építészeti kontrasztja néz farkasszemet egymással. Az 1976-os metróátadáskor már tervezték a folytatást, de szalagot csak most vághattak újra a...

Újbuda-központ: a legszellősebb

A nemrég átadott 4-es metróvonal egyelőre még csonka. Ahhoz, hogy teljes kapacitáson működhessen, mindkét irányban szükség van a továbbépítésre. Az Újbuda-központ vitatott elhelyezésű állomása is egy esetleges továbbfejlesztést, egy harmadik irányt jelölhet ki. Bán...

Bikás park: a legvilágosabb

A nemrég átadott 4-es metróvonal állomásain a korábbiaknál lényegesen nagyvonalúbban kezelték a teret. Közülük a Bikás park, jellegzetes üvegburájának hála, a felszínről nagy mennyiségű természetes fényt kap, ami a mélyben húzódó állomást meglepően nyitottá...

M4 Kelenföld: a legkomplexebb

Majd negyedszázaddal a 3-as metró utolsó szakaszának átadása után, végre elkészült a 4-es vonal első 7 kilométere és 10 állomása. Az állomások építészeti kialakításukban, formavilágukban lényegesen eltérnek a korábbi budapesti metrómegállóktól. Rövid sorozatunkban...

Szálloda a Clark Ádám téren

Egy díjazásban nem részesült pályamű bemutatása
Szerzői: Palatium Stúdió Kft.
Antal Máté, Bojti Márton (szobrász), Brückner Dóra, Erő Zoltán, Kosztolányi Zsolt