építészet : környezet : innováció

dr. Rigó Mihály [44]

Modal split vagy káosz?

Legújabb cikkében, több külföldi példát is szemlézve, dr. Rigó Mihály a fővárosi közlekedésfejlesztés lehetséges jövőjéről ír. Mindemellett javasolja, hogy a közlekedésfejlesztési döntések egyetlen szempontja a modal split legyen. 

Szeged, a féloldalas város

Miért nem kétoldalas, szimmetrikus város Szeged? Miért ilyen nagy a különbség a beépített területek arányában a Tisza jobb és bal oldalán? Dr. Rigó Mihály írása a lehetséges okokról és a Szeged környéki elképzelésekről, melyek befolásolhatták Újszeged sorsát. 

A Dög-Tisza, a Holt-Tisza és a nomád gyerektábor

Táborozhatnának-e a szegedi gyerekek Gyálaréten a holtág partján? Rigó Mihály egy nomád gyerektábor kialakításának lehetőségét villantja fel ezúttal, és rögtön össze is foglalja az itteni Holt-Tisza ág nyújtotta kihívásokat, lehetőségeket, értékeket.

A mai prekár mérnökök

Rigó Mihály szerint a Magyar Mérnöki Kamara alapgondja a kamara és a mérnökök társadalmi elfogadottsága, funkciója és a politizálás megítélése. Mostani írásában a mérnökség létbizonytalanságát járja körbe, illetve összeveti a nagy elődök helyzetével, véleményével.

Hajókázzunk-e a Tiszán? - a szegedi Déli-híd kapcsán

Legyen-e áruszállító hajózás ma a Tiszán? Fontos tisztázni a kérdést, mivel a szegedi Déli-híd építési költsége a válasz függvénye - a döntés nem hídmérnöki feladat, hanem gazdasági. Vedres István, Szeged egykori városi főmérnöke és a hajózható csatornák...

Árapasztó csatorna Drezdában

Az árvíz ellen sok módon lehet védekezni - az alábbi példa is ezek közül mutat be egyet, melyet sajnos a hazai vízügyi szakma mellőz. Rigó Mihály írásának célja egy követhető, élő, működő német minta, egy lehetőség bemutatása a szegedi gondolkodó társadalomnak.