építészet : környezet : innováció

dr. Rigó Mihály [40]

Hajókázzunk-e a Tiszán? - a szegedi Déli-híd kapcsán

Legyen-e áruszállító hajózás ma a Tiszán? Fontos tisztázni a kérdést, mivel a szegedi Déli-híd építési költsége a válasz függvénye - a döntés nem hídmérnöki feladat, hanem gazdasági. Vedres István, Szeged egykori városi főmérnöke és a hajózható csatornák...

Árapasztó csatorna Drezdában

Az árvíz ellen sok módon lehet védekezni - az alábbi példa is ezek közül mutat be egyet, melyet sajnos a hazai vízügyi szakma mellőz. Rigó Mihály írásának célja egy követhető, élő, működő német minta, egy lehetőség bemutatása a szegedi gondolkodó társadalomnak. 

A vélemény nélküli Magyar Mérnöki Kamara

"Szeretném elérni, hogy a mérnököket méltó, egyenrangú, segítő partnernek tekintsék, ráadásul a zászló színétől függetlenül." - vallja dr. Rigó Mihály, aki írásában a Magyar Mérnöki Kamara és egyéb mérnökszervezetek mindenkori politikai hatalomtól való...

Közműkáosz

Akár településen belül, akár kívül folyik az építkezés, főleg a mélyépítés, a közművek óriási akadályt, gondot okoznak a kivitelezőnek, a beruházónak egyaránt. Az építkezéskor a kivitelező a közművek miatt újra és újra elakad, mutogat a tervezőkre, a tervezők a...

Meddig pusztul még a Tisza-palota?

Szeged egyik legforgalmasabb pontján, a Belvárosi-híd szegedi hídfőjénél, a Híd utca sarkán, a Tisza-parti palotasor egyikeként áll egy rom. Naponta ezrek elmennek mellette, ezrek lelkét nyomaszthatja. Egy építészeti koldus ez, mely mellett illik lesütött szemmel elmenni -...