Átadták a Kaposvári Közlekedési Központot
A Németh István Program keretében, európai uniós támogatással készült el az ország első intermodális csomópontja a megyei jogú városban. A közlekedés megújításán túl a projekt által a tágabb városi szövet is rehabilitálásra került.
Több éves tervezés, majd két és félévnyi kivitelezői munka előzte meg a 2020 őszére 17,7 milliárd forintból, vissza nem térítendő európai uniós támogatással elkészült beruházást. Az ország első ilyen jellegű fejlesztése révén a kaposvári közlekedés gyorsabbá, biztonságosabbá és kényelmesebbé vált, amely naponta 32 ezer, a központot érintő ember életét teszi könnyebbé.
Az intermodális csomópont sajátossága, hogy közös peronra kerültek a helyi és távolsági autóbusz-állomások és a vasút. A busztársaságok közös irodaházba költöztek be, összehangolt menetrendet és utastájékoztatási rendszert alakítottak ki. A közlekedési központ környezetében 200 új P + R és B + R parkolóhelyet alakított ki a város, azt a célt szolgálva, hogy minél többen válasszák a közösségi közlekedést.
A fejlesztés részeként megépült a Kaposvár új szimbólumaként is értékelhető függesztett acélszerkezetű híd, amelyet a város egykori újraalapítójáról, Esterházy Pálról nevezett el. Az Esterházy híd növénykazettákkal és pihenőkkel, padokkal ellátott, gyalogos és kerékpáros sétányként köti össze a vasút által 140 éve szétválasztott két városrészt, a belvárost és a Donnert. A híd érinti a közlekedési központ irodaházát is. Személyfelvonók, rámpák és lépcsők teszik lehetővé az átjutást minden korosztálynak, és természetesen mozgáskorlátozottaknak is.
Az építészeti tervezést az UNITEF-83 Zrt. készítették.
Építész tervezők:
Simon Viktória (jóváhagyási, városrendezés és koncepció terv)
Kertész Bence (engedélyezési és kiviteli tervek)
Táj- és kerttervezők:
Szűcs Orsolya (jóváhagyási terv)
dr. Székelyné Ólmosi Katalin (engedélyezési és kiviteli tervek)
A projektről hamarosan részletesen is olvashatnak az Építészfórumon!
Forrás: Kaposvár Megyei Jogú Város Önkormányzata
Szerk.: Hulesch Máté