Helyek/Infrastruktúra

Átadták a Kaposvári Közlekedési Központot

1/6

Kaposvári Intermodális Közlekedési Csomópont - fotó: Szecsődi Balázs, MÁV

Kaposvári Intermodális Közlekedési Csomópont - fotó: Szecsődi Balázs, MÁV

Kaposvári Intermodális Közlekedési Csomópont - fotó: Szecsődi Balázs, MÁV

Kaposvári Intermodális Közlekedési Csomópont - fotó: Szecsődi Balázs, MÁV

Kaposvári Intermodális Közlekedési Csomópont - fotó: Szecsődi Balázs, MÁV

Kaposvári Intermodális Közlekedési Csomópont - fotó: Szecsődi Balázs, MÁV

?>
Kaposvári Intermodális Közlekedési Csomópont - fotó: Szecsődi Balázs, MÁV
?>
Kaposvári Intermodális Közlekedési Csomópont - fotó: Szecsődi Balázs, MÁV
?>
Kaposvári Intermodális Közlekedési Csomópont - fotó: Szecsődi Balázs, MÁV
?>
Kaposvári Intermodális Közlekedési Csomópont - fotó: Szecsődi Balázs, MÁV
?>
Kaposvári Intermodális Közlekedési Csomópont - fotó: Szecsődi Balázs, MÁV
?>
Kaposvári Intermodális Közlekedési Csomópont - fotó: Szecsődi Balázs, MÁV
1/6

Kaposvári Intermodális Közlekedési Csomópont - fotó: Szecsődi Balázs, MÁV

Kaposvári Intermodális Közlekedési Csomópont - fotó: Szecsődi Balázs, MÁV

Kaposvári Intermodális Közlekedési Csomópont - fotó: Szecsődi Balázs, MÁV

Kaposvári Intermodális Közlekedési Csomópont - fotó: Szecsődi Balázs, MÁV

Kaposvári Intermodális Közlekedési Csomópont - fotó: Szecsődi Balázs, MÁV

Kaposvári Intermodális Közlekedési Csomópont - fotó: Szecsődi Balázs, MÁV

Átadták a Kaposvári Közlekedési Központot
Helyek/Infrastruktúra

Átadták a Kaposvári Közlekedési Központot

2020.11.13. 10:37

A Németh István Program keretében, európai uniós támogatással készült el az ország első intermodális csomópontja a megyei jogú városban. A közlekedés megújításán túl a projekt által a tágabb városi szövet is rehabilitálásra került.

Több éves tervezés, majd két és félévnyi kivitelezői munka előzte meg a 2020 őszére 17,7 milliárd forintból, vissza nem térítendő európai uniós támogatással elkészült beruházást. Az ország első ilyen jellegű fejlesztése révén a kaposvári közlekedés gyorsabbá, biztonságosabbá és kényelmesebbé vált, amely naponta 32 ezer, a központot érintő ember életét teszi könnyebbé.

Az intermodális csomópont sajátossága, hogy közös peronra kerültek a helyi és távolsági autóbusz-állomások és a vasút. A busztársaságok közös irodaházba költöztek be, összehangolt menetrendet és utastájékoztatási rendszert alakítottak ki. A közlekedési központ környezetében 200 új P + R és B + R parkolóhelyet alakított ki a város, azt a célt szolgálva, hogy minél többen válasszák a közösségi közlekedést.

Kaposvári Intermodális Közlekedési Csomópont - fotó: Szecsődi Balázs, MÁV
2/6
Kaposvári Intermodális Közlekedési Csomópont - fotó: Szecsődi Balázs, MÁV

A fejlesztés részeként megépült a Kaposvár új szimbólumaként is értékelhető függesztett acélszerkezetű híd, amelyet a város egykori újraalapítójáról, Esterházy Pálról nevezett el. Az Esterházy híd növénykazettákkal és pihenőkkel, padokkal ellátott, gyalogos és kerékpáros sétányként köti össze a vasút által 140 éve szétválasztott két városrészt, a belvárost és a Donnert. A híd érinti a közlekedési központ irodaházát is. Személyfelvonók, rámpák és lépcsők teszik lehetővé az átjutást minden korosztálynak, és természetesen mozgáskorlátozottaknak is.

 

Az építészeti tervezést az UNITEF-83 Zrt. készítették. 

Építész tervezők:

Simon Viktória (jóváhagyási, városrendezés és koncepció terv)

Kertész Bence (engedélyezési és kiviteli tervek)

Táj- és kerttervezők:

Szűcs Orsolya (jóváhagyási terv)

dr. Székelyné Ólmosi Katalin (engedélyezési és kiviteli tervek)

 

A projektről hamarosan részletesen is olvashatnak az Építészfórumon!

 

Forrás: Kaposvár Megyei Jogú Város Önkormányzata

Szerk.: Hulesch Máté

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Mozgásjavító Általános Iskola épülete // Egy Hely + Építészfórum

2024.09.11. 11:36
10:30

Az Egy hely Lajta Béla egyik első, 1908-ban megvalósult nagyszabású zuglói épületének történetét mutatja be, mely korábban sokáig a Vakok Intézeteként, de átmenetileg hadi kórházként és zsidó menekültek táborhelyeként is működött. A monumentális, nyers téglatömeget sokféle, részletes motívumrendszer gazdagítja: kerítésbe komponált költemények strófái, állatfigurák, népművészeti motívumok, pásztorfaragások és életfamotívumok.

Az Egy hely Lajta Béla egyik első, 1908-ban megvalósult nagyszabású zuglói épületének történetét mutatja be, mely korábban sokáig a Vakok Intézeteként, de átmenetileg hadi kórházként és zsidó menekültek táborhelyeként is működött. A monumentális, nyers téglatömeget sokféle, részletes motívumrendszer gazdagítja: kerítésbe komponált költemények strófái, állatfigurák, népművészeti motívumok, pásztorfaragások és életfamotívumok.

Nézőpontok/Történet

Japánkert // Egy hely + Építészfórum

2024.09.11. 11:35
10:27

Mamutfenyő, botanikus kert, szőlőültetvény, fűszernövények, sövénylabirintus, torii kapu, teaház, tórendszer, szigetek, szent hegy, japánkert. Az Egy hely a Varga Márton Kertészeti és Földmérési Technikum és Kollégium zuglói tankertjét mutatja be.

Mamutfenyő, botanikus kert, szőlőültetvény, fűszernövények, sövénylabirintus, torii kapu, teaház, tórendszer, szigetek, szent hegy, japánkert. Az Egy hely a Varga Márton Kertészeti és Földmérési Technikum és Kollégium zuglói tankertjét mutatja be.