Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers Az építész és az egója Call For Papers
Helyek/Infrastruktúra

Átadták a Kaposvári Közlekedési Központot

1/6

Kaposvári Intermodális Közlekedési Csomópont - fotó: Szecsődi Balázs, MÁV

Kaposvári Intermodális Közlekedési Csomópont - fotó: Szecsődi Balázs, MÁV

Kaposvári Intermodális Közlekedési Csomópont - fotó: Szecsődi Balázs, MÁV

Kaposvári Intermodális Közlekedési Csomópont - fotó: Szecsődi Balázs, MÁV

Kaposvári Intermodális Közlekedési Csomópont - fotó: Szecsődi Balázs, MÁV

Kaposvári Intermodális Közlekedési Csomópont - fotó: Szecsődi Balázs, MÁV

Hirdetés
?>
Kaposvári Intermodális Közlekedési Csomópont - fotó: Szecsődi Balázs, MÁV
?>
Kaposvári Intermodális Közlekedési Csomópont - fotó: Szecsődi Balázs, MÁV
?>
Kaposvári Intermodális Közlekedési Csomópont - fotó: Szecsődi Balázs, MÁV
?>
Kaposvári Intermodális Közlekedési Csomópont - fotó: Szecsődi Balázs, MÁV
?>
Kaposvári Intermodális Közlekedési Csomópont - fotó: Szecsődi Balázs, MÁV
?>
Kaposvári Intermodális Közlekedési Csomópont - fotó: Szecsődi Balázs, MÁV
1/6

Kaposvári Intermodális Közlekedési Csomópont - fotó: Szecsődi Balázs, MÁV

Kaposvári Intermodális Közlekedési Csomópont - fotó: Szecsődi Balázs, MÁV

Kaposvári Intermodális Közlekedési Csomópont - fotó: Szecsődi Balázs, MÁV

Kaposvári Intermodális Közlekedési Csomópont - fotó: Szecsődi Balázs, MÁV

Kaposvári Intermodális Közlekedési Csomópont - fotó: Szecsődi Balázs, MÁV

Kaposvári Intermodális Közlekedési Csomópont - fotó: Szecsődi Balázs, MÁV

Átadták a Kaposvári Közlekedési Központot
Helyek/Infrastruktúra

Átadták a Kaposvári Közlekedési Központot

2020.11.13. 10:37

A Németh István Program keretében, európai uniós támogatással készült el az ország első intermodális csomópontja a megyei jogú városban. A közlekedés megújításán túl a projekt által a tágabb városi szövet is rehabilitálásra került.

Több éves tervezés, majd két és félévnyi kivitelezői munka előzte meg a 2020 őszére 17,7 milliárd forintból, vissza nem térítendő európai uniós támogatással elkészült beruházást. Az ország első ilyen jellegű fejlesztése révén a kaposvári közlekedés gyorsabbá, biztonságosabbá és kényelmesebbé vált, amely naponta 32 ezer, a központot érintő ember életét teszi könnyebbé.

Az intermodális csomópont sajátossága, hogy közös peronra kerültek a helyi és távolsági autóbusz-állomások és a vasút. A busztársaságok közös irodaházba költöztek be, összehangolt menetrendet és utastájékoztatási rendszert alakítottak ki. A közlekedési központ környezetében 200 új P + R és B + R parkolóhelyet alakított ki a város, azt a célt szolgálva, hogy minél többen válasszák a közösségi közlekedést.

Kaposvári Intermodális Közlekedési Csomópont - fotó: Szecsődi Balázs, MÁV
2/6
Kaposvári Intermodális Közlekedési Csomópont - fotó: Szecsődi Balázs, MÁV

A fejlesztés részeként megépült a Kaposvár új szimbólumaként is értékelhető függesztett acélszerkezetű híd, amelyet a város egykori újraalapítójáról, Esterházy Pálról nevezett el. Az Esterházy híd növénykazettákkal és pihenőkkel, padokkal ellátott, gyalogos és kerékpáros sétányként köti össze a vasút által 140 éve szétválasztott két városrészt, a belvárost és a Donnert. A híd érinti a közlekedési központ irodaházát is. Személyfelvonók, rámpák és lépcsők teszik lehetővé az átjutást minden korosztálynak, és természetesen mozgáskorlátozottaknak is.

 

Az építészeti tervezést az UNITEF-83 Zrt. készítették. 

Építész tervezők:

Simon Viktória (jóváhagyási, városrendezés és koncepció terv)

Kertész Bence (engedélyezési és kiviteli tervek)

Táj- és kerttervezők:

Szűcs Orsolya (jóváhagyási terv)

dr. Székelyné Ólmosi Katalin (engedélyezési és kiviteli tervek)

 

A projektről hamarosan részletesen is olvashatnak az Építészfórumon!

 

Forrás: Kaposvár Megyei Jogú Város Önkormányzata

Szerk.: Hulesch Máté

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

PRATO DELLA VALLE / Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:06
10:33

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Nézőpontok/Történet

VILLA LA ROTONDA // Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:05
9:26

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.