/ MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Közélet, hírek

Egy évtizedes álom vált valóra: elindult a 4-es metró

1/6

4-es metró: Kelenföldi állomás, fotó: Zsitva Tibor

?>
4-es metró: Kelenföldi állomás, fotó: Zsitva Tibor
?>
4-es metró: Bikás park állomás, fotó: Zsitva Tibor
?>
4-es metró: Bikás park állomás, fotó: Zsitva Tibor
?>
4-es metró: Móricz Zsigmon körtér állomás, fotó: Zsitva Tibor
?>
4-es metró: Szent Gellért téri állomás, fotó: Zsitva Tibor
?>
4-es metró: Kálvin téri állomás, fotó: Zsitva Tibor
1/6

4-es metró: Kelenföldi állomás, fotó: Zsitva Tibor

Egy évtizedes álom vált valóra: elindult a 4-es metró
Közélet, hírek

Egy évtizedes álom vált valóra: elindult a 4-es metró

2014.03.28. 08:21

A mai napon 9 órakor Magyarország miniszterelnöke és Budapest főpolgármestere átadja az utazóközönségnek az M4-es metrót.

Március 22-én sikeresen befejeződött a hatóság által felügyelt, utasok nélküli próbaüzem. Az engedélyezési eljárás főszereplői a próbaüzem tapasztalatait összegezve utasforgalmi próbaüzemre alkalmasnak nyilvánították a rendszert. A legfontosabb engedélyek készülnek, szabályszerűen végzik az adminisztrációt; a 10 állomás, a vasúti pálya, a szerelvények típusengedélye, az üzembe helyezési engedély, az automata biztonsági berendezések és a vonatvezérlés engedélyeit – mondta a főpolgármester.

4-es metró: Bikás park állomás, fotó: Zsitva Tibor
3/6
4-es metró: Bikás park állomás, fotó: Zsitva Tibor

Tarlós István kitért rá: az utasforgalmi próbaüzemnek nem véletlenül ez a hivatalos megnevezése. A hatósági felügyelet ennek során is folytatódik, a végleges használatbavételi engedély csak 6 hónap üzemszerű, hibamentes működés után adható ki. Ez nem hiányosságot jelent, hanem mindenütt a világon így van – hangsúlyozta a főpolgármester. Emlékeztetett rá: „az általunk kitűzött, egyetlen határidőre sikerült ezzel a feladattal megbirkózni".

Ingyen vehetik igénybe az utasok az M4-es metrót az átadó ünnepség napján és az azt követő két napon, azaz 2014. március 30-án üzemzárásig – döntött a Főváros felhatalmazására a BKK Igazgatósága. A döntést azzal indokolták: a Fővárosnak elemi érdeke, hogy az új vonalat az utazóközönség minél hamarabb megismerje és használatba vegye.

4-es metró: Kálvin téri állomás, fotó: Zsitva Tibor
6/6
4-es metró: Kálvin téri állomás, fotó: Zsitva Tibor

Az új metró a mai napon is késő esti üzemzárásáig közlekedik, a felszíni hálózat ugyanakkor pénteken még nem változik: a buszok délután is az eddig megszokott menetrend szerint és útvonalon közlekednek, és az új kelenföldi buszvégállomást sem adjuk át a forgalomnak – egészen másnapig.

forrás: sajtóközlemény

Minden ami 4-es metró

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk