/ 20. MÉDIA ÉPÍTÉSZETI DÍJA / Early bird nevezési határidő: augusztus 1. / 20. MÉDIA ÉPÍTÉSZETI DÍJA / Early bird nevezési határidő: augusztus 1. / 20. MÉDIA ÉPÍTÉSZETI DÍJA / Early bird nevezési határidő: augusztus 1. / 20. MÉDIA ÉPÍTÉSZETI DÍJA / Early bird nevezési határidő: augusztus 1. / 20. MÉDIA ÉPÍTÉSZETI DÍJA / Early bird nevezési határidő: augusztus 1. / 20. MÉDIA ÉPÍTÉSZETI DÍJA / Early bird nevezési határidő: augusztus 1.
Közélet, hírek

Reprezentatív kutatás készült Budapest fejlesztéseiről

1/1

Füvesített villamosvonal a meghosszabbított 1-es villamos vonalán, Kelenföldön - forrás: BKK

Hirdetés
?>
Füvesített villamosvonal a meghosszabbított 1-es villamos vonalán, Kelenföldön - forrás: BKK
1/1

Füvesített villamosvonal a meghosszabbított 1-es villamos vonalán, Kelenföldön - forrás: BKK

Reprezentatív kutatás készült Budapest fejlesztéseiről
Közélet, hírek

Reprezentatív kutatás készült Budapest fejlesztéseiről

2020.11.18. 13:42

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Magyarország, Budapest

Az elmúlt 10 év budapesti beruházásait, a közeljövő terveit, valamint a fővárosiak életét leginkább meghatározó kérdéseket érintő közvélemény-kutatást készített a Portfolio. Az eredményekből kiderül, hogy a kórház-, a lakás- és az infrastruktúrafejlesztések élvezik a legnagyobb támogatottságot a lakosság körében.

A legfőbb fejlesztési területnek az elkövetkezendő időszakban a kórházépítést és -felújítást tartják a válaszadók, melyben valószínűleg közrejátszik az aktuális járványügyi helyzet is. Ezt követik a tömegközlekedés, majd a lakhatás témaköre (rozsdaövezetbe tervezett új lakóingatlanok, zöld lakóparkok építése). A negyedik és ötödik helyen a zöldfelületek és közparkok létesítését, illetve az út- és hídépítést jelölték meg a fővárosiak. Közepes a támogatottsága a belváros felújításának, a dunai rakpartok átalakításának, valamint a kerékpárutak fejlesztésének. Legkevésbé a kulturális intézmények, illetve sport és szabadidős létesítmények építését tartják fontosnak a kutatásban résztvevők. 

Ennek megfelelően az elmúlt években megvalósult fejlesztések közül a tömegközlekedést érintőekről vélekednek a legpozitívabban a megkérdezettek. Több mint 80%-os támogatottságot élvez az 1-es villamos felújítása és meghosszabbítása; az új buszok, metrókocsik, villamosok forgalomba állítása; a 4-es metró megépítése; valamint a fonodó villamoshálozat kialakítása is. Ezt követik a rekrációs beruházások eredményei (Városligeti Nagyjátszótér, Millenáris Széllkapu Park, Várkert Bazár), illetve a campus fejlesztések (MOME, NKE). A nagykörúti kerékpársávok mellett a sportkomplexumokat tartották legkevésbé fontosnak a kutatásban résztvevők, így a Duna Aréna és a Puskás Aréna beruházását. 

A fővárosiak a forgalomcsillapítás érdekében a tömegközlekedés fejlesztését, elővárosi vasútvonalak kialakítását, P+R parkolók létesítését, a meglévő HÉV-vonalak teljes felújítását és a a 44 éves átlagéletkorú járműpark lecserelését, továbbá olyan alternatív megoldásokat pártolnak, amelyek nem járnak tiltó és kényszerítő rendelkezések meghozásával (dugódíj bevezetése, belvárosi utcák elérhetőségének korlátozása, parkolási díj emelése). A válaszadók háromnegyede a nagykörúti kerékpársávokkal kapcsolatban hasonlóan vélekedik: annak megvalósulását csak akkor támogatja, ha az nem jár az autós forgalom jelentős korlátozásával, illetve a dugók növekedésével. 

A megkérdezettek közel 100 százaléka a budapesti fejlesztések megvalósulását a kormány és a fővárosi önkormányzat összefogásával, párbeszédek kezdeményezésével, megoldások keresésével tartja kivitelezhetőnek, azonban lehetőleg úgy, hogy az ne járjon adóemeléssel vagy eladósodás kockázatával járó nagy összegű hitelek igénybevételével. A budapestiek több mint 80 százaléka egyetértett azzal, hogy a kormány a költségvetés tehermentesítése érdekében vállaljon át beruházásokat a Fővárosi Önkormányzattól. 

A kutatást az NRC készítette 1000, 18 és 65 év közötti fővárosi lakos online formában történő megkérdezésével. Az adatfelvétel 2020 novemberében zajlott a Portfolio megrendelésére.

Portfolio

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Hilton szálló // Egy hely + Építészfórum

2024.06.05. 14:37
9:40

Az Egy hely soron következő részében a Budai Várnegyed egyik legelutasítottabb épületének, a Hilton szálló építésének történetét mutatja be. A közel fél évszázados hotel mégis a budai látkép fontos részévé vált, különleges architektúrájával egyszerre különül el és illeszkedik a középkori romok, és a szomszédos épületek sokszínűségéhez.

Az Egy hely soron következő részében a Budai Várnegyed egyik legelutasítottabb épületének, a Hilton szálló építésének történetét mutatja be. A közel fél évszázados hotel mégis a budai látkép fontos részévé vált, különleges architektúrájával egyszerre különül el és illeszkedik a középkori romok, és a szomszédos épületek sokszínűségéhez.

Nézőpontok/Történet

A Tóth Árpád sétány // Egy hely + Építészfórum

2024.06.05. 14:34
9:25

Hadászati célokat szolgáló sikátorból gesztenyesorral és japán cseresznyefákkal tűzdelt gáláns sétány, a Budapestre nyíló egyik legszebb kilátással. A sétány sokszínű, rétegzett történetét az Egy hely csapata mutatja be.

Hadászati célokat szolgáló sikátorból gesztenyesorral és japán cseresznyefákkal tűzdelt gáláns sétány, a Budapestre nyíló egyik legszebb kilátással. A sétány sokszínű, rétegzett történetét az Egy hely csapata mutatja be.