A fiatal építészek helyzete Magyarországon – májusi témánk
Hogy egy kicsit nagyobb rálátást kapjunk erre a szcénára – jövőbeli épített környezetünk alakítóira -, kérdésekkel fordulunk a fiatal építészekhez és azokhoz a tapasztaltabbakhoz, akikkel - feltételezzük - együtt dolgoznak. Várjuk a kitöltött kérdőíveket...
Májusi havi témánk: a fiatal építészek helyzete Magyarországon. Keveset tudunk a fiatal építészekről: Mivel foglalkoznak? Hogyan boldogulnak a szakmában? Kik a mestereik, munkatársaik, főnökeik és megbízóik? Milyen együttműködési stratégiákat alkalmaznak? Mennyire elégedettek a helyzetükkel? Hogyan képzelnék másként? stb.
Hogy egy kicsit nagyobb rálátást kapjunk erre a szcénára – jövőbeli épített környezetünk alakítóira –, kérdésekkel fordulunk hozzájuk és azokhoz a tapasztaltabbakhoz, akikkel – feltételezzük – együtt dolgoznak. Arra kérünk Benneteket/Önöket, hogy a vonatkozó kérdőív kitöltésével és visszaküldésével (editors/kukac/epiteszforum.hu) járuljatok/járuljanak hozzá a terep jobb megismeréséhez. A kérdőívek letölthetőek a lap alján.
A tematikus hónap keretében várjuk fiatal építészirodák és építészek jelentkezését publikálható munkákkal és portfoliókkal (és természetesen számítunk a fiatal építészek helyzetéről alkotott véleményekre, hozzászólásokra, javaslatokra). Köszönjük,
a szerk.
Kérjük legkésőbb 2006. május 5-én, pénteken 12 óráig beküldeni az (editors/kukac/epiteszforum.hu) címre:
Kérdőív
– a 35 év alatti építészekhez
- Hány éves vagy?
- Férfi/nő?
- Van családod?
- Hol dolgoztál a diploma óta és hol dolgozol most (ha nem szeretnéd megnevezni, melyik építészirodában, akkor írd körül: hány fős/hol van a székhelye/saját iroda-e stb.; ha nem építészirodában dolgozol, akkor hol)?
- Mi a munkád (rajzolsz vagy van önálló projekted stb.)?
- Elégedett vagy-e fizetés, kihívások, lehetőségek, munkahelyi kötöttségek, szakmai közösség szempontjából? Melyikkel miért igen/nem?
- Hány órát dolgozol az irodában egy héten?
- És irodán kívül?
- Foglalkozol a szakmával a munkaidőn kívül? Ha igen, hogyan: szakirodalom olvasása, beszélgetések, kiállítások, túrák?
- A baráti társaságod építészekből áll?
- Tagja vagy a kamarának?
- Milyen besorolású tervező vagy?
- Mi volt az eddigi legkomolyabb tervezési feladatod?
- Megvalósult munkád?
- Milyen megbízásokat kapsz: inkább magánmegrendelőtől/közszférából?
- Inkább mesterre lenne szükséged, vagy menedzserre, vagy olyasvalakire, aki ellenőrzi a munkádat és határozottan ösztönöz, vagy legszívesebben önálló lennél?
- Amennyiben van főnököd, ő melyik kategóriába tartozik?
- Hogyan ítéled meg (mű)egyetemi tanulmányaidat (a jelenlegi helyzetedhez viszonyítva mit látsz hasznosnak, károsnak, fölöslegesnek, hiányzónak az akkori oktatásból)?
- Hány pályázaton vettél részt szerzőként és milyen eredménnyel?
- Hány külföldi pályázaton indultál?
- Jársz/próbáltad/tervezed, hogy beiratkozol valamelyik posztgraduális képzésre? Melyikre?
- Milyen stratégiád van a másokkal való együttműködésben, pályázásban? (Pl. vezető tervező neve alatt/vele teammunkában/más irodákkal együttműködve stb.)
- Szakmailag mit szeretnél elérni, hová szeretnél eljutni?
- Miben látod a szakmai érvényesülés fő problémáit?
– 35 év feletti építészekhez (vezető tervező, stúdióvezető, cégvezető stb.)
- Hány éves?
- Férfi/nő?
- Van családja?
- Hol dolgozik?
- Mi a pozíciója?
- Elégedett a bevétel, kihívások, lehetőségek, munkahelyi kötöttségek, szakmai közösség szempontjából?
- Hány órát dolgozik az irodában egy héten?
- És irodán kívül?
- Foglalkozik a szakmával a munkaidőn kívül? Ha igen, hogyan: szakirodalom olvasása, beszélgetések, kiállítások, túrák?
- A baráti társasága építészekből áll?
- Mi volt az eddigi legkomolyabb tervezési munkája?
- Megvalósult munkája?
- Hány pályázaton vett részt (hazai/külföldi) szerzőként és milyen eredménnyel?
- Minek tekinti magát a fiatalokkal való kapcsolatában: mesternek, menedzsernek, főnöknek?
- Korábban mely kapcsolatokat élte meg a fentiek közül?
- Milyen jellegű munkát ad a fiataloknak: inkább kéz alá dolgoznak vagy van önálló feladatuk?
- Tanít valamelyik egyetemen?
- Hogyan ítéli meg (mű)egyetemi tanulmányait (a jelenlegi helyzetéhez viszonyítva mit lát hasznosnak, károsnak, fölöslegesnek, hiányzónak az akkori oktatásból)?