// LAKÓGYŰLÉS _ Alternatív lakhatási modellek és építészet // CALL FOR PAPERS_Határidő: május 18. // LAKÓGYŰLÉS _ Alternatív lakhatási modellek és építészet // CALL FOR PAPERS_Határidő: május 18. // LAKÓGYŰLÉS _ Alternatív lakhatási modellek és építészet // CALL FOR PAPERS_Határidő: május 18. // LAKÓGYŰLÉS _ Alternatív lakhatási modellek és építészet // CALL FOR PAPERS_Határidő: május 18. // LAKÓGYŰLÉS _ Alternatív lakhatási modellek és építészet // CALL FOR PAPERS_Határidő: május 18. // LAKÓGYŰLÉS _ Alternatív lakhatási modellek és építészet // CALL FOR PAPERS_Határidő: május 18.
Épülettervek/Hallgatói terv

Raktár - a fapados galéria

1/18

Raktár - a fapados galéria, Holicska Ádám diplomamunkája

Raktár - a fapados galéria, Holicska Ádám diplomamunkája

Raktár - a fapados galéria, Holicska Ádám diplomamunkája

koncepció

helyszín

pince alaprajz

földszint alaprajz

1-3 emelet alaprajz

4-6 emelet és gépészeti szint alaprajz

metszetek

metszetek

homlokzatok

homlokzat

Raktár - a fapados galéria, Holicska Ádám diplomamunkája

Raktár - a fapados galéria, Holicska Ádám diplomamunkája

kazetta

Raktár - a fapados galéria, Holicska Ádám diplomamunkája

?>
Raktár - a fapados galéria, Holicska Ádám diplomamunkája
?>
Raktár - a fapados galéria, Holicska Ádám diplomamunkája
?>
Raktár - a fapados galéria, Holicska Ádám diplomamunkája
?>
koncepció
?>
helyszín
?>
pince alaprajz
?>
földszint alaprajz
?>
1-3 emelet alaprajz
?>
4-6 emelet és gépészeti szint alaprajz
?>
metszetek
?>
metszetek
?>
homlokzatok
?>
homlokzat
?>
Raktár - a fapados galéria, Holicska Ádám diplomamunkája
?>
Raktár - a fapados galéria, Holicska Ádám diplomamunkája
?>
kazetta
?>
Raktár - a fapados galéria, Holicska Ádám diplomamunkája
?>
1/18

Raktár - a fapados galéria, Holicska Ádám diplomamunkája

Raktár - a fapados galéria, Holicska Ádám diplomamunkája

Raktár - a fapados galéria, Holicska Ádám diplomamunkája

koncepció

helyszín

pince alaprajz

földszint alaprajz

1-3 emelet alaprajz

4-6 emelet és gépészeti szint alaprajz

metszetek

metszetek

homlokzatok

homlokzat

Raktár - a fapados galéria, Holicska Ádám diplomamunkája

Raktár - a fapados galéria, Holicska Ádám diplomamunkája

kazetta

Raktár - a fapados galéria, Holicska Ádám diplomamunkája

Raktár - a fapados galéria
Épülettervek/Hallgatói terv

Raktár - a fapados galéria

2009.04.28. 23:17

Projektinfó

Földrajzi hely:
Budapest, Magyarország

Építészek, alkotók:
Holicska Ádám

Vélemények:
5

Letölthető dokumentumok:

"A flexibilitás érdekében neutrális, látszóbeton felületű belső terekkel ellentétben az épület homlokzata a képek világának reklámja. A barokkos, növényi ornamentikával perforált és domborított fémburkolat a bemutatóterek függönyfala előtt azonos anyagú árnyékolókkal egészül ki, ezek játéka folyamatosan alakítja a homlokzatokat."A Szépművészeti Múzeum új látványraktára a Vágány utcában, Holicska Ádám diplomamunkája.

"Ez gyönyörű, Bud...
Mi a baj?
Sosem leszek képes ilyet festeni.
Nos, hisz csak most kezdte. Illetve még nem...
Nem, nem erről van szó. Hol fogok ilyen színeket látni?
Piszkosul szerencsések akik ilyen színeket láthatnak. Lefogadom nem is tudják, mennyire."

 

Raktár - a fapados galéria, Holicska Ádám diplomamunkája
1/18
Raktár - a fapados galéria, Holicska Ádám diplomamunkája

Raktár - a fapados galéria, Holicska Ádám diplomamunkája
2/18
Raktár - a fapados galéria, Holicska Ádám diplomamunkája

Raktár - a fapados galéria, Holicska Ádám diplomamunkája
3/18
Raktár - a fapados galéria, Holicska Ádám diplomamunkája

 

 

Szépmű, román csarnok. Mint a Constantine vagy A kilencedik kapu díszlete, sötét középkori romok, bennük a jelen lenyomata, a puritán funkcionalitás. Fémpolc három szinten, képek olyan szorosan, hogy az alap textúra nem is az acélrács, hanem a keretek kopott aranyozása, a korhadó fa, köztük a festékek sötét tónusai a szűk neonfényben... Az egyes képek személyiségüket vesztve alkotnak hangyabolyszerű egységet, határaik elmosódnak. Tengeralattjáró, a 2001: Űrodüsszeia hajója, ami az emberiség kincseit menti a nukleáris apokalipszis után, indusztriális klasszikus, Bach a Kraftwerk előadásában...

A programalakítás két fontos kérdéskör mentén haladt. Az egyik, hogy miért vonzanak több látogatót az időszaki, tematikus kiállítások, mint az állandó gyűjtemény; a lézengő turistákon kívül miért nem járnak ide többször, többen azok, akik egyébként a dupla jegyárat is kifizetik egy mindössze három termes Hodlerért. Az én válaszom, hogy az esemény az, ami tömegeket csábít a múzeumba, a történés megismételhetetlensége, a zárás határideje, a „legközelebb ugyanezt egyszerre talán sose láthatom" kényszere. A másik fontos tény a múzeumok szerepének átértékelődése. A tárolt alkotások puszta bemutatásán túl egyre nagyobb szerepet kap a szórakoztatás, a marketing célzott alkalmazása a klasszikus program népszerűsítésére. Az edu-tainment jó példája az izlandi Sigur Rós slow-motion rockzenekar koncertje a MoMA-ban, vagy éppen a Szépműben rendezett Múzeum+ esték. A múzeumok életre kelnek, aktív résztvevőivé válnak a kulturális közéletnek, ami egyáltalán nem jelenti hagyományos szerepük háttérbe szorulását; ezek az események szellemi vonzáskörzetüket gyarapítják.

 

koncepció
4/18
koncepció

helyszín
5/18
helyszín

pince alaprajz
6/18
pince alaprajz

földszint alaprajz
7/18
földszint alaprajz

1-3 emelet alaprajz
8/18
1-3 emelet alaprajz

4-6 emelet és gépészeti szint alaprajz
9/18
4-6 emelet és gépészeti szint alaprajz

metszetek
10/18
metszetek

metszetek
11/18
metszetek

homlokzatok
12/18
homlokzatok

homlokzat
13/18
homlokzat

Raktár - a fapados galéria, Holicska Ádám diplomamunkája
14/18
Raktár - a fapados galéria, Holicska Ádám diplomamunkája

 

 

A Raktár feladata tehát kettős. A jelenleg elfekvő képek raktározásához és restaurálásához szükséges körülmények biztosítása mellett ezek minél színesebb bemutathatóságát kell biztosítania; a raktárakhoz kapcsolódó kiállítóterek flexibilisen alakíthatóak, a képállomány, vagy egy éppen restaurált mű gyorsan pörgő kiállításokon mutatható meg, rendezhető előadás, koncert, könyvbemutató, bármi, ami helyet kaphat egy ilyen, a kulturális köztudatban létező épületben. Amihez a kimért Szépmű már túl öreg, azt fiatal, bohém haverja átvállalja. Segít, ahol tud.

A helyszín, a Vágány utca és a Dózsa sarkán található telek az egészen a Hungária körútig húzódó MÁV-területtel együtt értelmezhető. Jelenleg fehér folt, használaton kívüli iparvágányok téblábolnak itt, ebben az amúgy is heterogén környezetben. A terület hasznosítása egyrészt a Szépmű közelségével indokolható, másrészt összevág a hosszú távú városfejlesztési tervekkel; a Nyugatit a Ligettel összekötő zöld tengely oldalkocsijává válhat. A széteső városi szövet és a funkció indokolja a toronyszerű tömeget, a középületek errefelé magasságukkal jeleznek, máshoz nemigen lehet igazodni.

 

Raktár - a fapados galéria, Holicska Ádám diplomamunkája
15/18
Raktár - a fapados galéria, Holicska Ádám diplomamunkája

kazetta
16/18
kazetta

Raktár - a fapados galéria, Holicska Ádám diplomamunkája
17/18
Raktár - a fapados galéria, Holicska Ádám diplomamunkája

 

 

Két térsor tekeredik az épület gerince, a merevítő mag körül; ez a mag viseli a terheket, itt zajlik a vertikális forgalom zöme. A raktárak zárt, funkcionális dobozai között létrejövő két- és háromszintes, komplementer spirál a képek nappalija. A funkcionális és a reprezentatív határa nem abszolút határ; a bemutatóterek szintjei közti utazás időről időre átvezet a raktárak terein, melyek időnként, néhány napra megnyílva oldalágakként bővíthetik azokat. A ház a két funkció ötvözeteként áll elő; a fémekhez hasonlóan a különböző minőségű anyagok keveréke új, addig egyik anyagra sem jellemző tulajdonságokat hordoz...

A flexibilitás érdekében neutrális, látszóbeton felületű belső terekkel ellentétben az épület homlokzata a képek világának reklámja. A barokkos, növényi ornamentikával perforált és domborított fémburkolat a bemutatóterek függönyfala előtt azonos anyagú árnyékolókkal egészül ki, ezek játéka a belső igényeknek, a napszaknak és évszakoknak megfelelően folyamatosan alakítja a homlokzatokat; a belső élet kivetül a külső felületre, ahogy a keret nyit ablakot a festmény imaginárius terére. Szürreális gondolat, lépjünk át a kereten...

Holicska Ádám

Vélemények (5)
dilinyo
2009.05.01.
19:23

remálom

 

mar mint a hozza szolasok, es nem csak ennel a tervnel

Nojetetek fel emberek, adjatok normalis, felnotes, szakmai velemenyeket.

kollegak, miert kell egymast ennyire szurkalni.

    'latam mar ilyet' ... abban a korban elunk kerem szepen amikor az informaciok csak repdesnek, nincsenek hatarok az uj informaciokat illetoen... nem lehet minden percben mindenkinek ujat felfedezni ..... nem hiszem hogy ez a legfontosabb ma.

a törtenelemben akar a tudomanyi felfedezesekben, akar az epiteszetben hany olyan esetrol tudunk (ma) amikor anno ugyan abban az idoben (vagy kozel azonos idoben) felfedeztek olyan uj dolgokat eegymastol fuggetlenul? HU milyen nagy emberek. CSAK hogy akkor nem is tudnak egymasrol az emberek.

 Ha jo a terv akkor jo a terv. Nem igazan szamit hogy vannak benne olyan elemek amik mar mashol megjelentek.

En nagyon szivesen eljarnek egyilyen epületbe festményeket nezelodni, kikapcsolodni.

 Gratulalok! 

 

Orsi Nagy
2009.04.30.
12:17

"ti mind egyéniségek vagytok!" "igen! mi mind egyéniségek vagyunk!"

.

mennyibe kerülne itt egy belépő? kiknek szól?

viktor
2009.04.30.
12:28

@Orsi Nagy: "mennyibe kerülne itt egy belépő?"

Ezt az építész feladata meghatározni? Vagy a diplomamunkában marketing- és értékesítési szempontokat is taglalni kell?

gaspar_bonta
2009.04.30.
09:56

tiziano rulez...

csipoficam
2009.04.30.
08:09

Nem is tudom, mintha már láttam volna ilyet

copy-paste

"A barokkos, növényi ornamentikával perforált és domborított fémburkolat a bemutatóterek függönyfala előtt azonos anyagú árnyékolókkal egészül ki, ezek játéka a belső igényeknek, a napszaknak és évszakoknak megfelelően folyamatosan alakítja a homlokzatokat" ez egyszerűen értelmetlen

"A széteső városi szövet és a funkció indokolja a toronyszerű tömeget, a középületek errefelé magasságukkal jeleznek, máshoz nemigen lehet igazodni" - vagy más éppen nem jutott az alkotó eszébe

Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

PRATO DELLA VALLE / Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:06
10:33

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Lovaskocsi versenypálya, piac és vásártér, rekreációs park, tűzijáték háttere, mesterséges csatorna, a közepén szigettel, körülötte a város hírességeiről mintázott szobrok. Az Egy hely Padova 90.000 négyzetméteres ovális formájú terét látogatta meg, mely a Vörös tér után a legnagyobb európai városi tér.

Nézőpontok/Történet

VILLA LA ROTONDA // Egy Hely + Építészfórum

2025.04.08. 17:05
9:26

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.

Az Egy hely újra külföldön járt, hogy Andrea Palladio leghíresebb villáját, a Vicenza dombvidékén épült Villa La Rotondát mutassa be. A 16. században alkotó reneszánsz építész Veneto tartományban 30 villát tervezett nemesi családoknak. Palladio stílusa a brit építészetre és Thomas Jefferson amerikai nemzeti építészetére is nagy hatással volt.