/ MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Pályázatok/Nemzetközi

Településtervezés világjárvány után

1/1

?>
1/1

Településtervezés világjárvány után
Pályázatok/Nemzetközi

Településtervezés világjárvány után

2020.07.23. 14:30

Cikkinfó

Szerzők:
Fürdős Zsanett

Beadási határidő:
2020.11.09. 23:50

Hogyan gondolhatók újra városaink a COVID-19 járvány után? Milyen városokban fogunk élni? A New Dencities pályázatra olyan koncepciókat várnak, melyek az új városhaszálatra adnak alternatívákat. Regisztrációs határidő: november 9.

Hogyan gondolhatók újra városaink a COVID-19 járvány után? Teljes átalakításra van szükség vagy elég, ha kisebb funkcionális modellekkel foglalkozunk? Milyen modulok szükségesen ahhoz, amelyek segítségével szabadon használható a város akkor is, amikor itt a világjárvány? Hogyan hozhatók létre olyan önellátó kerületek, melyek nem szenvednek az izolációtól? A New Dencities nemzetközi pályázatra olyan koncepciókat várnak, melyek a járvány alatti városhasználatra adnak lehetséges válaszokat.

A koronavírus-járvány következtében az otthonlét, a home office és a közvetlen környezetünk felfedezése a mindennapjaink része lett. Az enyhítés során azonban több cég megtartotta az otthoni munkavégzés lehetőségét, vajon milyen hatással lesz környezetünkre, hogyan változnak meg élettereink, ha az ingázás megszűnik? A tervezési feladat egy olyan vegyeshasználatú lakóövezet koncepciója, amely ellenáll a pandémiás hatásoknak, és amely olyan lakosságnak épül, akik ugyanazon a területen élnek, dolgoznak és szórakoznak.

Regisztrációs határidő: 2020. november 9.
Pályázatok beadási határideje: 2020. november 24.
Közönségszavazás: 2020. december 15. - 2021. január 9.
Nyertesek közzététele: 2021. január 21. 

További részletek a pályázat oldalán olvashatók.

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk