Programok

Vitézy Dávid: Budapest és agglomerációja közlekedésfejlesztési kérdései, dilemmái és megoldási javaslatai

1/1

Budapesti elővárosi vasutak fejlesztése - fotó: Vitézy Dávid - forrás: Facebook

Hirdetés
?>
Budapesti elővárosi vasutak fejlesztése - fotó: Vitézy Dávid - forrás: Facebook
1/1

Budapesti elővárosi vasutak fejlesztése - fotó: Vitézy Dávid - forrás: Facebook

Vitézy Dávid: Budapest és agglomerációja közlekedésfejlesztési kérdései, dilemmái és megoldási javaslatai
Programok

Vitézy Dávid: Budapest és agglomerációja közlekedésfejlesztési kérdései, dilemmái és megoldási javaslatai

2020.11.30. 11:52

Eseményinfó

Földrajzi hely:
Magyarország, Budapest

Építészek, alkotók:
Vitézy Dávid

Cég, szervezet:
Budapesti Corvinus Egyetem, Magyar Urbanisztikai Társaság

Esemény kezdete:
2020.11.30. 17:20
Esemény vége:
2020.11.30. 18:50

Vélemények:
1

A Budapesti Corvinus Egyetem - Gazdaságföldrajz, Geoökonómia és Fenntartható Fejlődés Tanszék, valamint a Magyar Urbanisztikai Társaság szervezésében a GeoLectures soron következő eseményének vendége Vitézy Dávid, aki Budapest és agglomerációja közlekedésfejlesztési kérdései, dilemmái és megoldási javaslatai témában tart online követhető előadást november 30-án 17:20 és 18:50 óra között.

Vitézy Dávid várospolitikai és közlekedési szakértő. Településfejlesztési szakirányon a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen végzett közgazdász. Budapest és a tömegközlekedés gyerekkora óta a szenvedélye. Pályafutását közlekedési civil aktivistaként kezdte a budapesti tömegközlekedés javítása érdekében.

2010-ben a Budapesti Közlekedési Központ alapító vezérigazgatójává választotta a Fővárosi Közgyűlés. A Balázs Mór Terv, Budapest új közlekedési stratégiájának előkészítése, számos nagyprojekt sikeres megvalósítása (Budai Fonódó villamoshálózat, 1-es és 3-as villamosok fejlesztése) mellett a szolgáltatások (új ügyfélközpontok és jegyautomata-hálózat), valamint a működés megújítása, új buszok, villamosok, trolibuszok beszerzése, a Bubi és a Futár rendszerek elindítása és számos kerékpározást segítő intézkedés fűződik a vezetői pályafutásához a BKK élén.

2016 óta főigazgatóként felelős a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum új helyszínen való megépítéséért, beleértve egy új állandó kiállítás tervezését és megvalósítását a rozsdaövezeti Északi Járműjavító Dízelcsarnokában. Közlekedési szakemberként és tanácsadóként is közreműködött számos hazai és nemzetközi projektekben.

2020 februárja óta a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója, amely szervezet új intézményi hátteret és szervezőerőt ad az állami városfejlesztési és különösen közlekedési beruházásoknak Budapesten, valamint agglomerációjában.

Az eseményt Salamin Géza, az NPRT Intézet vezetője nyitja meg. Vitézy Dávid előadása élőben lesz követhető a Magyar Urbanisztikai Társaság YouTube csatornáján november 30-án 17:20 és 18:50 óra között. A közvetítés linkje itt érhető el.

MUT

 

Vélemények (1)
Reki
2020.12.01.
03:55

Ő tényleg ért ahhoz amit csinál. Egy alkalmas ember.

Új hozzászólás
Épületek/Örökség

VÁRKERT BAZÁR // Egy hely + Építészfórum

2021.03.24. 18:04
00:07:03

A dualista Monarchia kialakulsával Budapest elindult az uralkodói központtá válás útján, melynek szimbolikus eleme volt a korszerűtlen királyi palota nagyszabású átépítése. A megtisztelő feladatot nem más kapta, mint az építészóriás Ybl Miklós. A munkálatok az épületegyüttes környezetének rendezésével kezdődtek, így jött létre 1875 és 1882 között a Várhegy Duna felé néző oldalán a Várkert Bazár. A látványos neoreneszánsz stílusú épülethez és a mögötte található királyi kerthez egy szintén elegáns kialakítású műszaki épület is tartozott, ez a Várkert Kioszk. Az Egy hely és az Építészfórum közös sorozatának legújabb részében a magyarországi neoreneszánsz építészet kiváló példájával ismerkedhetünk meg.

A dualista Monarchia kialakulsával Budapest elindult az uralkodói központtá válás útján, melynek szimbolikus eleme volt a korszerűtlen királyi palota nagyszabású átépítése. A megtisztelő feladatot nem más kapta, mint az építészóriás Ybl Miklós. A munkálatok az épületegyüttes környezetének rendezésével kezdődtek, így jött létre 1875 és 1882 között a Várhegy Duna felé néző oldalán a Várkert Bazár. A látványos neoreneszánsz stílusú épülethez és a mögötte található királyi kerthez egy szintén elegáns kialakítású műszaki épület is tartozott, ez a Várkert Kioszk. Az Egy hely és az Építészfórum közös sorozatának legújabb részében a magyarországi neoreneszánsz építészet kiváló példájával ismerkedhetünk meg.

Helyek/Köztér

SÁRKÁNYOK ÉS DELFINEK PESTEN ÉS BUDÁN // Egy hely + Építészfórum

2021.02.24. 16:10
00:06:00

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának következő részében a budapesti sárkányok és delfinek nyomába eredünk, amelyeket természetesen nem az állatkertben fogunk megtalálni, ám talán nem is kell olyan messzire mennünk a rejtély első megoldásáért. Három sárkány és nyolc delfin bújik Pesten és Budán, amik mellett nap mint nap sétálhatunk el anélkül, hogy ismernénk múltjukat, pedig 150 éves vándorlásuk során az egész város történetét elmesélik nekünk.

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának következő részében a budapesti sárkányok és delfinek nyomába eredünk, amelyeket természetesen nem az állatkertben fogunk megtalálni, ám talán nem is kell olyan messzire mennünk a rejtély első megoldásáért. Három sárkány és nyolc delfin bújik Pesten és Budán, amik mellett nap mint nap sétálhatunk el anélkül, hogy ismernénk múltjukat, pedig 150 éves vándorlásuk során az egész város történetét elmesélik nekünk.

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk