Helyek/Infrastruktúra

Új beruházások a budapesti közlekedés javításáért és az autómentes Városligetért

1/3

forrás: Vitézy Dávid / Facebook

A Kós Károly sétány ma. Forrás: Vitézy Dávid / Facebook

A Kós Károly sétány a tervezett fejlesztések után. Forrás: Vitézy Dávid / Facebook

?>
forrás: Vitézy Dávid / Facebook
?>
A Kós Károly sétány ma. Forrás: Vitézy Dávid / Facebook
?>
A Kós Károly sétány a tervezett fejlesztések után. Forrás: Vitézy Dávid / Facebook
1/3

forrás: Vitézy Dávid / Facebook

A Kós Károly sétány ma. Forrás: Vitézy Dávid / Facebook

A Kós Károly sétány a tervezett fejlesztések után. Forrás: Vitézy Dávid / Facebook

Új beruházások a budapesti közlekedés javításáért és az autómentes Városligetért
Helyek/Infrastruktúra

Új beruházások a budapesti közlekedés javításáért és az autómentes Városligetért

2021.01.11. 11:53

A Városliget környezetének közlekedésfejlesztésére írt ki közbeszerzési pályázatot a Budapest Fejlesztési Központ. A fejlesztések központi eleme a Rákosrendező pályaudvara fölé tervezett híd, ami tehermentesítheti a Hungária körutat és hozzájárul a Kós Károly sétány autómentesítéséhez is.

Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár a rákosrendezői híd kapcsán elmondta az MTI-nek, hogy a felüljáró biztosítja a 3-as villamosgyűrű meghosszabbítását, lesz rajta kerékpárút és járda is. A régóta hiányzó, Szegedi út vonalában tervezett felüljáró oldja majd a vasút elvágóhatását Angyalföld és Zugló között, összeköti a főváros XIII. és XIV. kerületét. A tervek szerint a két kerület közötti forgalom számára nyíló új átjáróval tehermentesíthető a Hungária körút, ezáltal autómentesíthető a Városliget. A Kormány és a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa által elfogadott koncepció szerint a Városliget főtengelye, a Kós Károly sétány és a Hősök tere autómentes lesz, a Mexikói úti Kisföldalatti-végállomásnál pedig összesen 1500 P+R férőhely épül.

A fejlesztési koncepciót ismertető bejegyzésében Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ igazgatója kiemelte, hogy azért van szükség az Angyalföldet Zuglóval összekötő hídra a Rákosrendező állomás déli vége fölött, hogy a ma is zsúfolt útvonalat tehermentesíteni lehessen bizonyos mértékig. A hídon villamos, kerékpárutak és gyalogjárdák is helyet kapnak majd, pótolva ezzel egy évtizedek óta hiányzó kapcsolatot a XIII. és XIV. kerület között, oldva a vasút itteni területelvágó hatását. Vitézy hozzátette, hogy az érintett területek megóvása céljából a hidat úgy kell kialakítani, hogy ne terelje a forgalmat az M3-as irányából Angyalföldre és Zuglóra, az ott élő emberek lakóterületeire. Ezért a vasúti sínek keresztezése mellett lehajtó épül, amely a Dévényi utca és a Vágány utca felé vezeti el az autókat, az új híd így áttételesen járul hozzá a Városliget forgalomcsillapításához, a Hungária körút tehermentesítése révén.

A Kós Károly sétány ma. Forrás: Vitézy Dávid / Facebook
2/3
A Kós Károly sétány ma. Forrás: Vitézy Dávid / Facebook

Az államtitkárral készült MTI interjúból és Vitézy bejegyzéséből egyaránt kiderül, hogy a felszíni parkolás – az Állatkerti körút egy rövid szakaszát kivéve – a Városliget teljes területén megszűnik, a parkolóhelyeket a nemrég átadott Dózsa György úti mélygarázs hivatott kiváltani. A cél az, hogy az ingázók minél nagyobb arányban válasszák a közösségi közlekedést, ezért az M3-as autópálya által kiszolgált agglomeráció vasúti fejlesztése már folyamatban van. Azok számára, akik mégis autóval közelítenék meg a fővárost, a Városliget előtt, az M1-es Kisföldalatti Mexikói úti végállomása közelében épülő P+R parkolók segítik majd abban, hogy tömegközlekedésre váltson, ahol a tervek szerint több parkolóház épül majd, együttesen legalább 1500 férőhellyel.

Ma már mindenki egyetért abban: súlyos hiba volt a hatvanas években az M3-as autópálya belvárosi autós kapcsolatát a Kós Károly sétányon keresztül megvalósítani, és ezzel kettévágni a Városligetet. Jelenleg a Városligeten átvezető sétánynak akkora az autóforgalma, mint a Petőfi hídnak, teljesen kettévágja a Ligetet. A ma a Városligetet felkereső forgalom részben átmenő, részben célforgalom. A Kós Károly sétányt ma igénybe vevő autóforgalom részben közösségi közlekedésre váltásával, részben a kerékpáros közlekedés elősegítésével, illetve az átmenő forgalom másfelé terelésével és a közösségi közlekedés erősítésével lehet megoldani a park autómentesítését – írja közösségi oldalán Vitézy Dávid.

A Kós Károly sétány a tervezett fejlesztések után. Forrás: Vitézy Dávid / Facebook
3/3
A Kós Károly sétány a tervezett fejlesztések után. Forrás: Vitézy Dávid / Facebook

A BFK célja, hogy a Városligetet teljes egészében vissza lehessen adni a gyalogosoknak, pihenni vágyóknak, a park intézményeit látogatóknak, futóknak, sportolóknak és a kerékpárosoknak. Ezért az autómentes Városliget megvalósításához kapcsolódó közlekedési fejlesztésekről a tervezési folyamat során a BFK ki fogja kérni az érintett lakosok és a kerületi önkormányzatok véleményét is – derül ki a közleményből.

Forrás: MTI / Vitézy Dávid Facebook

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Nézőpontok/Történet

A Salgótarjáni utcai zsidó temető // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:15
9:15

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Idén lesz 150 éves Budapest legkülönlegesebb zsidó temetője. Tervezett ide monumentális síremlékeket és ravatalozót Lajta Béla, és számos nagy múltú zsidó család tagjait temették itt el, melyek közül méretében kiemelkedik a Hatvany-Deutsch család mauzóleuma. A temetőt az 50-es években bezárták; különleges hangulatát az ősi motívumokat és modern formákat ötvöző síremlékek, és az azokat fokozatosan visszahódító természet dzsungele adják.

Design

Premontrei templom, Ócsa // Egy hely + Építészfórum

2024.03.20. 14:14
8:50

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.

800 éve épült Magyarország egyik legszebb román kori erődtemploma, a premontrei bazilika. Az Egy hely új részéből többek között kiderül, hogy miként alakult a román, gótikus és barokk stíluselemeinek keveredése, és hogy milyen filmes produkciók díszleteiként szolgált.